söndag 6 maj 2012

Tvättsöndag

Av någon anledning har söndag blivit min tvättdag. Ja det är väl egentligen inte så konstigt för det är ju då jag har tid, men jag trivs rätt bra med det. Då kan jag liksom glömma tvättstugan hela veckan och så på söndag ser jag till att klädförråden är påfyllda inför veckan.

Jag gömmer gärna undan sånt som skall lagas eller sys, men idag fick jag ett ryck och har sytt in byxor till Nora, lagat en blus, ett linne och kantsytt ett stycke tyg till en duk, förlängt en duk och kantsytt två gamla dukar som aldrig blivit fixade tidigare.

Kidsen skickade jag ut i trädgården under hyfsat stora protester för att kratta ihop kvistar efter höstens och vinterns stormar. Det såg extremt tafatt ut till en början, men plötsligt fick de fart på krattorna och fick ihop massor. Det är inte nåt jobb de gör gratis precis.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar