söndag 20 maj 2012

En solig & innehållsrik helg

Vi har haft en del för oss denna soliga helg. För mig blev det en tidig start i lördags morse för klippning & färgning av hår kl. 07.30 i Onsala, därefter hämtade jag och snälla pappa (som lånade ut sin bil & bistod med bärhjälp) en Wegnersoffa i stan på Bukowskis som jag fyndade tidigare i veckan. Bilder kommer när den har fixats till. 

Sen blev det en jättemysig kväll med sparris-tema hemma hos Magdalena & hennes killar. Alfred och Hugo är nästan lika gamla och de är supergoa kompisar. Tyvärr blev inte mina kort på småkillarna så bra, men jag hoppas att Nora har några som jag kan lägga upp i morgon. Hugo är ett litet charmtroll och säger så mycket roligt. Det känns som att vi skrattade hela kvällen. Tack♥

Idag gräsklippning i fantastiskt väder och sen iväg på lillkusin Stellas dop. Efter det hann jag med ett Friskispass i Billdal med kära syster. Friskis har "Move your Buddy" veckor nu så jag passar på att testa lite. 

I morgon blir det träff här hemma med tjejerna i den mammagrupp som vi var med i med våra förtstfödda. Länge sedan vi sågs. Ser fram emot det.

Nu. God Natt! 

Nyklippt gräs. I morgon kommer det vara fullt av maskrosor igen. Finns det något som växer snabbare?

Nydöpt liten tjej med största kusinen


Skenet bedrar. Alfred satt som ett ljus i ungefär 1 minut i kyrkan idag. Sen tyckte han att det räckte. Kul med dörrar in till bänkraderna......Han och jag tillbringade nästan hela dopgudstjänsten utomhus. Vi fick en hint av prästen redan innan det satte igång att livliga små barn med fördel kunde ta ett varv runt kyrkan och sen var de välkomna in igen.....Vi såg i alla fall när Stella döptes och det var ju det viktiga.
Här är goaste lille Noel. Näst yngst i kusinskaran och väldigt gullig:)

(Ingen vidare bildkavlitet tyvärr.....) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar