För några dagar sedan fick jag ett sms på telefonen att det endast fann 34 Rs kvar i potten för det utökade kanalutbudet och den extra digitalboxen vi har på vårt TV abonnemang (som fö står urkopplad i vårt sovrum). Enkelt skulle pengar kunna fyllas på via TATA:s hemsida. Denna "enkla" övning tog ca 1 tim och Patrik fick rusa upp och ner för att hitta en massa siffror och serienummer på utrustningen för att vi överhuvudtaget skulle kunna logga in oss. Väl inne på vad vi trodde var vår profil, står tidigare hyresgästen kvar på abonnemanget och det gick inte att ändra, så vi laddade lite Rs ändå och skrev ett mail och bad om namnändring. Dagen efter ringde det från TATA 6 gånger i ärendet. En massa turer fram och tillbaka om byte av prenumerationsnummer, kanalpaket, extraboxar,debit och kredit av olika konton mm. Inte lätt att förstå nåt av detta trots den mycket vänliga kvinnan som pratade bra engelska. Det sista samtalet slutade i alla fall med att hon skulle skicka över ett nytt kontrakt som vi skulle fylla i och returnera - kom med bud dagen efter - och så skulle allt lösa sig utan att vi skulle märka ett dugg. Nähä.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar