måndag 12 juli 2010

Sen sist.........

.......har det tagits svininfluensavaccin med väldigt ond arm och en matt Patrik som följd. Snabbt övergående dock. Barnen skall få sitt vaccin nästa vecka.


Vi har också hunnit med lite salta bad och sjöbad. Det senare med lite väl mycket dramatik. Barnen ville absolut till hopptornet som ligger en bit från bryggorna och min kompis C tyckte att vi nog borde gå med (jag har låtit dem gå själva tidigare). Som tur var gick vi med. Plötsligt när vi står på berget vid sidan om 3 meterstornet så halkar Erik ner från hopptornet på sidan, ungefär mitt på ansatsen. Han bara försvann och jag fick panik! Han måste haft änglavakt för han klarade sig undan med lite skrubbsår. Jag såg hela scenariot framför mig att han hade slagit i huvudet i någon stålregel på vägen ner eller i berget på sidan, men som tur var inte. Han var såklart chockad men fortsatte ändå att hoppa, vilket säkerligen var bra för kommande bad men jag var ganska skakis. Hu.

Sen har vi röjt och städat i vår källare - en regnig dag. Det känns befriande för när vi kom hem insåg jag att vi i stort sett slängt in våra saker i vår gillestuga efter förra sommaren. Verkstadsrummet var inte heller i nåt vidare skick men dessa utrymme har vi fått iordning på nu. Jag gillar ju att rensa och röja så det var inte särskilt betungande. Patrik mattades efter ett tag men var ändå väldigt "nyttig" då han istället roade Alfred så att jag kunde arbeta ifred. Jag hade ett litet mission också och det var att finna fram våra skidkläder och underställ och lägga dem på särskild plats, så att de lätt går att hämta när det är dags för skidresan till Trysil strax efter jul.

Slänghögen efter källarröjningen

Vi har också hunnit med flera härliga sommarkvällsmiddagar med goda vänner.


Och så lite underbara sommarbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar