onsdag 6 juni 2012

Lite mer från Indien

Dagarna flyr iväg.....

I måndags förmiddag var jag & Alfred på trevligt fika hos Barbro tillsammans med Anneli, Maggan & Anne. De är verkligen gulliga. Tack<3

Sen en sväng till poolen där Nora låg hela dagen tillsammans med Felicia. Alfred badade i två timmar i sträck. Maria kom och gjorde oss sällskap:) 

Kände mig ganska matt på kvällen - hade nog fått en sväng av solsting & dessutom kände jag av ett begynnande halsont. Lite orolig att jag skulle ligga sjuk i tisdags morse. Men inte! Nån nytta gör visst den indiska nattvärmen. Svettades kopiöst den natten och sköljde väl ut en och annan bacill då.....

Tisdagsmorgonen startade vi med en poolsväng, följt av en ny tur till Phoenix mall (fö. Bangalores bästa och jag har testat en del...) för att avklara en del byten och inköp.

Efter Phoenix hade Alfred och jag play date inplanerad med Alfies kompis James och hans mamma Claire samt 'flickvännen', sötaste Ava, och hennes mamma Rebecca. Tyvärr blev det bara halva skaran och Alfred fick klara sig utan flickvän, då Rebecca blivit sjuk. Trevligt att ses igen. James hade också blivit storebror till lilla Eve, 3 månader.

Sen var det partydags! Maria, Kristina & Åsa flyttar hem till Sverige (vilket jag såklart är glad för:) och Mia & jag firade av dem ute på stan med god middag och nattklubbsbesök. En höjdarkväll! Jag är så glad att jag kunde vara med. Dessa goa tjejer har jag delat så mycket med här under tiden i Bangalore och de är så fina vänner♥

Idag golf i ottan för mig och Åsa med något tunga huvuden efter gårdagskvällen. Roligt att spela golf igen efter 6 månaders uppehåll. Det gick bättre än väntat så jag känner mig nöjd. Åsa spelade en jättebra runda. Jag måste innebära gott inflytande?

Eftermiddagen har jag ägnat åt att under drygt 4 timmar 'passa' matt-tvättare som var i huset. Våra silke & ullmattor har dammsugits och tvättats och nu skiner de efter att det indiska dammet (och en del gammalt svenskt damm) har avlägsnats. Väldigt professionell firma. Kom i tid, artiga och rena (det kan man aldrig vänta sig) och gjorde ett fantastiskt jobb, men det tog en väldig tid. Betalade ca 900 kr för detta finfina jobb. De återkommer om någon vecka och suger ut damm, baciller & djur(!) ur våra madrasser också:)

Mellan varven röjer jag en del också. Har tex. gått igenom förrådet idag. Lämnar iväg mycket prylar, kuddar handdukar, leksaker mm. till vår chaufför, förra maid och andra behövande. Känns bra.

Det här vill man egentligen inte visa....Här är vita ullmattan endast dammsugen från baksidan och då lämnar den dessa spår efter på golvet sig från framsidan. Efter detta dammsugs den (med riktigt kraftig dammsugare) även på framsidan och detta damm samlas upp i en vattenbehållare som inte var någon trevlig syn eller snarare en väldigt svart syn. Därefter tvätt med vatten & rengöringsmedel och sen dammsugning igen och vattnet var fortfarande svart.....
Lite mer damm/sand/? sen säkert 20 år tillbaka
Suddig bild från ovan, men observera den lilla vita fläcken. Där gjorde de ett rengöringstest. Mattan blev som ny när de var klara.

3 kommentarer:

  1. Va? Har ni flyttat tillbaka till Indien? Vad roligt i alla fall att Alfred kände igen sig så väl, kanske det "sitter i generna" att känna igen sig där man är född?

    Jaha, men vad spännade! Undrar om du kommer att se på Indien med nya ögon den här gången, eller om upplevelsen blir ungefär likadan.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Oh nej! Inte flyttat tillbaka. Bara hälsat på. Nu är vi hemma igen. P har inte flyttat hem än så det passade bra att hälsa på innan det är slut för hans del.
    Tycker att jag ganska snabbt föll in i indiska vardagsrutinen igen:) Kram

    SvaraRadera
  3. Okej, då förstår jag! Ja fast man vet aldrig, ibland blir det tillbakaflyttar också! : )

    Kram!

    SvaraRadera