fredag 12 februari 2010

FRO (Foreign Registration Office)

Är där man förnyar sina visum. Sunkiga lokaler med massor av skrivbord med HÖGAR av papper. Där har vi varit idag. Det gick förvånansvärt bra. Tog bara någon timme. Vår hög med papper var ca 6-7 cm tjock och då var det ändå inlämnat en del papper innan.....Tur att det finns visumagenter att tillgå. Alla medlemmar i familjen skulle med, men de tog ingen notis om mig eller barnen alls. Vi blev runtskickade mellan olika stolar inne och ute, då de konstant flyttade runt bänkar med sittplatser till ingen nytta alls. En FRO man hade extremt svårt att bestämma placeringen på en beige plaststol. Han flyttade den stolen till olika platser 8-10 gånger under 15 minuter. Likaså flyttades avspärrningsbandet till köledet 4-5 gånger i olika riktningar och även ett stort bord utomhus som åtminstonde hade tre olika placeringar under den korta tid vi var där. Undrar just om de håller på så varje dag?

4 kommentarer:

  1. Nu var det längesedan jag var inne och läste om hur ni har det. Idag kom jag plötsligt att tänka på att det kansek var babydags snart, och det verkar det ju vara! Lycka till med allt Lena! Var rädd om dig och magen, akta dig för att snubbla omkring! Kram Anna S

    SvaraRadera
  2. Anna - Tack för lyckönskningen! I dag har jag hållit mig hemma och inte snubblat alls! Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Och jag fick gå till Investeringsministeriet : D för visumet!

    SvaraRadera
  4. Är det lika papperskrävande i Egypten??

    SvaraRadera