torsdag 11 februari 2010

Snedsteg

I dag när jag, och mina för dagen extremt ömmande fogar, gick hem från klubbhuset i flipflopp tog jag ett snedsteg och föll handlöst framåt nerför en liten trappkant. Modersinstinkten är stark för magen klarade sig utan markkänning och istället fick knän och händer fick ta smällen. Så nu sitter jag här med två svullna och skrapade knän, en ond handflata och en öm fot och känner mig ganska trött på det här.

Vill minnas att jag gjorde en likande övning när Nora låg i magen och jag snubblade över en trottoarkant utanför Åhléns i Kungsbacka...........

11 kommentarer:

  1. Oj, oj tur att bebben snart är här med tanke på alla dina obalanshistorier den senaste tiden. Känner dock igen fenomenet ;-) å som sagt så försvinner denna obalans den 18e.. den ersätts av en ammningsdimma ;-)

    Vi hörs!

    Kram Y

    SvaraRadera
  2. Ja - man får ju hoppas det. Kan bli någon dag senare...eller två om bebben inte är redo. Bedömning på tisdag. Jag hoppas den lill* rackaren har skruvat ner sig tills dess!!

    SvaraRadera
  3. Undra om jag kanske inte fick nån biverkning under ditt snedsteg på Åhlens? Läx-slapphet? Finns en risk ;)

    SvaraRadera
  4. Men oj då! Du får inte gå och göra dig illa nu. Hoppas det inte var för illa!

    SvaraRadera
  5. Det later som aktiva Lena borde lägga sig pa schäslongen och ta det lite lugnt tills det är dax!!!!

    Manga kramar Ulle

    SvaraRadera
  6. Ulle - Jag kom just från poolschäslongen! Det hjälper tydligen inte att vila. Lika fipplig ändå.........;)Kram

    Åsa - Mest gör det nog ont i vänster ankel och handled, men jag kom lindrigt undan. Känner mig som jag vore 80! Gillar inte det alls :(

    SvaraRadera
  7. Men lilla gumman nu får du va inne & vila dig till lill krabaten är född!!!!Saknar Er Kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  8. Skickat en rullator med pall:) Kram Lena R

    SvaraRadera
  9. Matilda - Vi saknar er mycket!! Såå tomt i ert hus. Jag lovar att ta det lite lugnare;) FRO idag dock och det brukar ju vara ganska påfrestande, men det gick riktigt smidigt. Kram till er alla♥

    Lena - Tackar! Du kan omvårdnad du - det märks. Precis vad jag behöver. Kram på dig också♥

    SvaraRadera
  10. Oj, men tur att det är dags snart och att det gick förhållandevis bra.

    Åh, kontroll i dag, alltså? Spännande!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  11. Marianne, Ja nu var jag på kontroll idag. Bebis mår fint - lite för bra skulle jag tro, för inga tecken finns på att den lill* skulle vara redo att komma ut. Det var planerat för ev. igångsättning nu i slutet av veckan, men det får vänta tills början av nästa vecka. Då har det gått 40 veckor och längre brukar de inte låta en gå här. Läntar nu efter bebis och normal kroppsform så att jag slutar snubbla :) Kram Lena

    SvaraRadera