torsdag 24 november 2011

Det sista av allt

Nu börjar jag komma till den tiden då jag gör saker för sista gången här i Bangalore och det känns lite konstigt måste jag säga. Tänkte inte ens så då vi flyttade ut eftersom jag visste att det inte var för evigt, utan att allt det bekanta därhemma skulle vi komma tillbaka till. Visst jag kommer säkert återvända till Bangalore någon gång,  men det är inte samma sak. 

När jag sitter i dessa eviga köer, eller går i affärer med 5 affärsbiträden i hasorna fast jag har sagt att jag klarar mig själv, när jag får tuggummi i växel i affären eller när jag måste till 4 affärer för att få ihop dagens middag; DÅ tänker jag alltid att inget av det kommer jag att sakna. Fast kanske ändå, för att det är en del av hur det faktiskt är att leva & bo i Indien. Allt det där galna som inte finns någon annanstans. Only in India, må vara ett slitet uttryck,  men det passar på nästan allt. 

Mot det sista av allt...............

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det var jag som skrev och tog bort kommentaren ovan...jag läste en gång till och fick svar på min fråga :)
    Men, nu är det alltså snart dags att återvända hem!! Måste vara en salig blandning känslor...
    Vad tycker barnen, längtar de till Sverige eller vill de vara kvar?

    kram

    SvaraRadera
  3. Både Nora & Erik ser fram emot att flytta hem. Alfred kommer nog att frysa!! Liten Indier som han är :) Vet knappt nåt annat än shorts och barfota!
    Klart att det är blandade känslor, men det känns bra. Även jag känner mig klar med Indien. Patrik blir kvar ett tag till, vilket känns lite tufft, men det kommer att gå bra. Det måste du vara expert på att ratta allt själv under långa perioder. Får be dig om expertråd om det skulle behövas :)
    Det värsta blir att lämna våra nära vänner här som blivit som en utökad familj.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Precis så tänkte jag förra året när jag trodde vi skulle flytta tillbaka till Sverige, men nu blev det ju inte så. Men jag förstår precis vad du menar! Det finns säkert mycket du kommer att sakna. Även det som är lite krångligt, men det är ju det som är Indien, som du säger. Njut av tiden ni har kvar där.

    Happy Thanksgiving!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åsa - KRAM <3

    Taina - Happy Thanksgiving! Skulle jag förstås önskat dig igår!!
    Hoppas ni hade en härlig dag! Kram

    SvaraRadera