onsdag 18 maj 2011

Ett varv till Göteborg

Patrik flyger hem i natt och lämnar en avundsjuk familj här! Ja. Möjligen vet inte Alfred att han är avis, för hans erfarenheter av Sverige är ju bokstavligen ganska kalla, men det skall det bli ändring på om några veckor.

Patrik skall förstås jobba, men hinner med ett Göteborgsvarv i år också som traditionen bjuder!

I vanlig ordning sitter jag här och funderar på vad jag vill ha hemifrån. Inte så mycket för de 12 dagar som vi är kvar här sen Patrik kommer tillbaka, utan mer inför för hösten.

Kollar förråden av välling, Wettex disktrasor. Ja det finns alltid ett lager av dessa här - disktrasorna här suger (inte). Sen är det den där degskrapan som jag alltid säger till om (eller skall komma ihåg själv) men som aldrig tycks komma med. Så snälla C - om du läser det här kan du kanske skaffa mig en! När man bakar klibbar degen fast i stenbänkarna. Resorb förrådet tryter i hettan, vettig deodorant..............ja det blir nog en del. Jag vill ju ha sommarshoppingutrymme i våra väskor i sommar så ju mer som kommer innan desto bättre!

Har lite att packa och fixa för leverans till olika mottagare andra vägen också så det skall jag ta tag i nu.

Sen min 3:e golflektion. Det går framåt.


5 kommentarer:

  1. Mäh, hur fort går tiden egentligen?!?

    ♥ välkomna hem om 24 (snart 23) dagar!

    Kram Y

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag lite avis jag med. På att Patrik som får springa Göteborgsvarvet! Lycka till säger jag och hoppas det inte blir lika hett som förra året bara!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vettex,reorb, välling ingen dålig lista,,
    Ha det gött sås ses vi snart,,

    Fam charistoffer larsson

    SvaraRadera
  4. Y- nu har det tom minskat till 22 (snart 21 dagar!). Fick du oväntat besök igår? Kram L (hoppas S kryar på sig)

    Taina- ja visst blir man. Nästa vår är vi ju hemma så då kan jag förhoppningsvis va med. Hälsningen är framförd! Kram!

    Coffe m. Fan- viktiga saker (men lite trista:) Det står mycket svenskt godis på den också som piggar upp. Syns snart. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppsan. Coffe med fam. skall det ju såklart vara.....

    SvaraRadera