måndag 30 maj 2011

Syr så det ryker!

Bokstavligen. Hade precis sytt klart ett cerise-orange sidenskärp och stod vid strykbrädan i gästrummet för att stryka till det då jag hörde hur symaskinen sydde(!) i matrummet. Det fanns ju ingen möjlighet. Alla utom jag låg i sina sängar och klockan var ca 23.

Kände mig inte helt bekväm med att gå och kolla upp vad som hände, men jag hade ju inte precis nåt val. Jodå symaskinen spöksydde för fullt och när jag kom närmre så såg jag hur rök steg ut symaskinspedalen. Ryckte snabbt ur kontakten ur väggen men det fortsatte att ryka och lukta stickande bränd plast. Ropade på Patrik som kom upp och vi kom fram till att det nog var bäst att slänga ut den rykande pedalen på terassen.

Skärpet blev ju i alla fall klart. Hade bara en söm kvar att sy ihop för hand när symaskinen la av. Synd för jag hade en del ändringsprojekt kvar av diverse andra plagg. Det är inte så ofta symaskinen kommer fram, men just nu hade jag lust att fixa lite. Får skicka iväg pedalen till nåt hål i väggen så får vi se om det kan fixas.

Och så lite bilder på skärpet, som blev riktigt lyckat. Hade en bra förlaga i ett grått skärp i mockaimitation som Nora & jag köpte i Singapore. Det är smart för det går omlott genom en öppning i skärpet som gör att det ligger slätt både bak och fram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar