onsdag 30 november 2011

Curls...

Frisörbesöket igår var en lång historia. Passade på att ta med mig Nora eftersom hon var ledig igår - i och för sig för att plugga - men jag visste ju ändå att det inte skulle pluggas hela dagen och därför tänkte jag att ett par timmar hos frissan inte kunde skada.

Nu blev det inte riktigt som vi hade tänkt. Nora ville permanenta sitt hår + klippa topparna och jag skulle färga och klippa. Det var beställt. När vi kommer dit så kommer de på att Noras hår, som har varit slingat tidigare, behövde en speciell sorts permanentvätska och den måste hämtas någonstans (jag befarade redan då att de for iväg till den andra salongen de har och den ligger inte nästgårds precis).

Under tiden klipptes Nora men sedan hände INGET på nästan 1 timma. Jag som satt med fötterna i en balja,  och inte precis kunde ta mig till Nora, började fundera på hur det nu var en permanent gick till?? Enda gången för min del var för sådär 20 år sedan och därmed enda gången jag haft korkskruvar som stod åt alla håll.........

Är det inte så att håret först rullas upp på spolar med någon sorts läskpapper mellan och sedan dränks ner i permanentvätska? Jodå. Precis så visade det sig att det gick till. Då kunde ju vän av tidsordning och effektivitet (moi) förundras en aning över att dessa 100 rullar inte sattes i MEDAN det hämtades permanentvätska. Detta evighetsjobb påbörjades när vätskan hade anlänt. Spolarna rullades i under pina och sedan sattes Nora under en värmande gloria som cirkulerade runt huvudet, men, skulle det visa sig, utan nämnvärt resultat.

Jag blev klar med mitt hår & mina naglar och gick iväg en sväng på ett litet ärende. När jag kom tillbaka höll de på att BYTA alla spolar i Noras hår till mindre med nytt läskpapper och ny permanentvätska som skulle sitta i 1 timma minst. Puuuust. Tiden började rinna iväg. Alfred hemma och jag visste att Anthu behövde gå hem senast vid 15. Nora höll på att hungra ihjäl. (Tur att Subway fanns på restaurangtorget på taket:)

Fick akutringa till snälla Oskar, som turligt nog också var hemma och pluggade, och han lovade att gå och ta hand om Alfred tills vi kom hem. TACK☺

Efter mer än 4 timmar på salongen sköljdes äntligen Noras hår ur och det blev faktiskt lite lockigt. Inte riktigt som väntat från början, men bra mycket bättre än vad vi befarade medan de höll på med håret.

Även om det inte är så stora  lockar, så är det mycket volym och hon är jättefin och riktigt nöjd i alla fall. Att reklamera ett hår här är nog ungefär lika svårt som att byta ett par oplomberade trosor i Sverige. Dvs omöjligt och ingen av oss orkar med flera timmar på någon salong så vi har bestämt oss för att vi är 'Indiennöjda'. Det har blivit så bra det kan bli och Nora är SÖT som alltid ♥.






2 kommentarer:

  1. Hahahaha "indiennöja"! Förstår precis vad du menar. Men Noras hår blev jättefint!! Lagom med lockar. Ser naturligt ut.

    Jag hade nog blivit riktigt stressad. Men du har ju lärt dig att allt tar sin tid där. Tur är väl det.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det blir så bra det blir ofta här. De är inte mycket för finish eller göra om precis. Något kan vara riktigt snyggt till sista touch och sen falerar allt med en sista kass detalj. Nån som bryr sig? Inte alls! Ja tålamodet har jag jobbat hårt med och det har nog givit lite resultat.
    Kram & trevlig helg!

    SvaraRadera