måndag 28 november 2011

Ingen advetskänsla

Av erfarenhet vet jag att jag inte får till det här som jag vill. Jag har pyntat och bakat tidigare år, men det hjälper liksom inte - det blir ändå inte riktigt mysigt. Så i år ska jag låtsas jag att det inte är advent. Har ingen lust att packa upp och så ner igen om ett par veckor. Det är en del att fundera över ändå och röja i, så det gjorde jag istället. Väldigt omysigt.

Vädret är också ganska omysigt just nu. Regn, fukt och svalt. Jag funderade på att skriva kallt, men det kan man ju såklart inte säga att det är,  men 15 på morgonen och 22/23 på dagen i kombination med moln & regn är ingen höjdare. Jag har kofta på mig inne nu på morgonen och det tror jag knappt har hänt förr.
Jag blir inte ens varm av att dricka te.

Har sovit kasst också. Alfred har snyftat i sömnen - länge & Patrik har snarkat (vilket han normalt aldrig gör, men nu är han lite förkyld) och jag har varit vaken 20 gånger (känns det som) och puffat på snarkaren och kramat på snyftaren.....

Trevlig måndag på er! Nu skall jag ta tag i myrinvasionen på köksbänken............

9 kommentarer:

  1. Usch det låter som en sådär bra dag, röj lite i ngn garderob kanske du blir på bättre humör! ;) kram

    SvaraRadera
  2. Hej du! Det verkar inte vara så "ljust" hos dig just nu, varken med känslor eller väder. Om det kan vara någon tröst så är det likadant här, grått, grått, grått, storm, ösregnoch strömanbrott. Lite glögg fick jag ialla fall igår. Håll ut, det blir bättre :)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Fia - Jag går och småröjer mest hela tiden och hur konstigt det än låter så piggar det faktiskt upp. Bakade lite muffins (efter myrsaneringen) och bjöd hit några trevliga vänner på fika (Å var lite svårflörtad, men kom tillslut:) Förutom att Alfred också brände sig på strykjärnet så blev det en riktigt bra dag till slut. Kram

    Ulrika - Same same but different:) Ingen 'Berit' här så riktigt så illa är det inte....mer indisk vinter. Lite sömnbrist. Annars är läget bra, även om det var glögglöst igår. (fast jag har köpt glöggkryddor så jag får fixa glögg på vin nån dag. Kram

    SvaraRadera
  4. .......& strömlöst har vi en stund nästan varje dag!

    SvaraRadera
  5. Du har väl inte glömt pepparkakorna som jag hade med mig! Och kalendern till barnen, den la vi i skåpet utanför gästrummet, glöm inte den!
    En stor gren av murgrönan rök i stormens framfart, annars klarade vi oss bra. Inget strömavbrott! VAB imorgon, Maja kräks! Inte så dumt ändå, för jag har en garderob som behöver saneras! Kram från ett grått land/ Anna

    SvaraRadera
  6. Nejdå! pepparkakorna har vi nästan ätit upp hälften av. De öppnades i söndags. Kalendern har vi också koll på. Alfred har nog lite för bra koll på den. Han hade hittat den när jag inte var hemma och öppnat och tagit ut nästan allt!!!.....Jag hade ett litet sjå att få ihop det igen.....om Tur var satt en stor del av innehållet fast i sina små lådor, men det tog sin lilla tid att få ihop tomten....(som nu bor på hög höjd!).
    Tur att ni klarade er bra. Ny storm på onsdag läste jag!
    Man mår bra av att sanera garderober!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Stackars Maja förresten. Kram från moster<3

    SvaraRadera
  8. Nä det blir kanske inte så mycket till adventskänsla. Läste just om det i en som bor i Brasilien och hon hade helt glömt bort att det var advent tills hon läste det i andras bloggar. Hahahaha!

    Hoppas snarkningar minskat och att Alfred sovit bättre så att du fått en blund eller två.

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Taina - Nu har jag fått två fridfulla nätter och sovit som en stock.
    Ja det är tur man blir påmind om advent i media. Annars hade jag också missat det (gjorde jag ju nästan ändå, men frivilligt.....)

    Kram

    SvaraRadera