tisdag 13 november 2012

En sluten cirkel

Har man varit borta för länge från sin blogg när man har glömt sitt lösenord.......

I september skrev jag ett inlägg om Containerns ankomst och tänkte väl att det skulle sluta cirkeln, knyta ihop säcken eller vad man nu säger. Det blev visst aldrig publicerat. Nåväl. Jag gör det nu och så skall jag försöka ta lite nya tag sen med bloggen. Börjar sakna den litegrann. Nu har det nästan blivit så att jag undvikit att gå in på bloggen för att jag inte vet vad jag skall göra med min Meltingpot - vilket är väldigt synd för då blir det inte heller så att jag regelbundet läser alla fina bloggar jag normalt följer.



120914 skrev jag såhär:

Det har rått ett totalt KAOS i huset. 138 kolli ankom. 138 ÜBERVÄLFÖRPACKADE kolli. Killarna från flyttfirman hade aldrig sett något liknande. 1 glas var inpackat i 10! stora pappersark i silkespappersstorlek. Det fick plats 8 glas i en kartong som var större än en normal flyttkartong. Eriks säng var inpackad i bubbelplast (?), papper, wellpapp och så nya tjocka pappersark i dubbla lager och så mängder av tejp......Det mesta var skyddat på detta sätt, men de hade nog ingen koll på vad en svensk mjuk julstjärna är (kudde?) och hade tryckt ner den utan något som helst skydd i en IKEA dramat (rullväska) så den var helt deformerad:(

När man redan har ett möblerat hus innebär det en viss stress när allt kommer även om det borde vara som julafton. Var skall allt få plats?

Vi har slängt ut massor och gallrat kritiskt i  huset. Det har blivit åtskilliga turer till tippen och till secondhandaffären (som strax efter stängde - undrar varför?), en rejäl omflyttning i källaren, omfördelning av möbler i huset och omfördelning av saker till vinden (vet....man skall inte samla allt möjligt på vinden, men jag är ingen hamster så det är bra att ha saker som verkligen är bra att ha som åkte dit upp). Nu har vi äntligen fått ordning på nästan allt och det börjar kännas som ett hem igen.

Vi väntar på målare till några rum, så helt klart är det absolut inte, men nästan alla saker har en plats eller en tänkt plats.

Trots all röra räds jag nog inte för att göra allt detta igen någon gång för det är en BRA genomgång!

PS. Målat & klart och det mesta på sin plats.Finns några som jag är skyldig lite bilder. Skall ordna med det någon dag:)DS.

2 kommentarer:

  1. Nä men heeeej där! Förstår att det har varit en del att komma iordning med allt. Kul med packning av vissa saker men å andra sidan mindre kul med vissa andra prylar.

    Välkommen tillbaka!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du! Nu skall jag hosta upp mig lite och hänga med hos dig också igen. Ser jag fram emot. KRAM

      Radera