torsdag 22 november 2012

Saknar tålamod

Jag trodde att åren i den indiska trafiken hade härdat mig och givit mig ett bättre trafiktålamod, men jag tror dessvärre att det är tvärt om.

Där räknade jag aldrig med att komma från A-B på en viss tid. Det fick ta den tid det tog. Väldigt irriterande såklart, men bara att gilla läget om man bestämde sig för att åka ut, och med den insikten så infann sig vanligen lugnet.

Att åka från Mölndals sjukhus till Mölndals Bro (900 m) BORDE INTE ta 15 minuter i snigelfart. Det är inget man räknar med. Där är det uppenbart att någon inte har tänkt till vid den trafikläggningen.  

Dessutom hade ett trafikljus fått spel vid en korsning i Kållered och slog om mellan rött och grönt med typ 20 sekunders mellanrum.......

Glad att jag kom hem någon gång idag.

Det underlättar inte heller att det finns gott om folk (läs idioter) i trafiken som inte har där att göra!

2 kommentarer:

  1. Verkar finnas lika många idioter bakom ratten i Sverige som i Indien?!! Jag får en känsla av att du inte satt helt tyst i bilen utan satt och..låt oss kalla det "småskällde" på trafiken?!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hur kunde du gissa det kära Åsa;)
    Kram

    SvaraRadera