fredag 16 november 2012

Ett litet samtal

"Hej Santhosh!"
"Hej Santhosh"

(Jag hör hur Santhosh pratar i luren)

"Yes"
"Yes"
"Yes"

Svarar Alfred

Så pratar Santhosh lite till

Jag säger till Alfred att han får säga "Hello" så att Santhosh förstår.

"Hello Santhosh"........"Good bye Santhosh" 

Sen får jag luren:)

Patrik är i Indien och träffade just Santhosh när vi pratade i telefon. Alfred satt bak i bilen och jag frågade om han ville prata med Santhosh och det ville han gärna. Tror att Santhosh blev väldigt glad. Nu är ju inte Alfred så pratsam i telefonen, utan säger mest hej och hej då, men det är roligt att han "svarar" på engelska när man pratar engelska med honom. Det brukar han göra utan någon instruktion om det. Jag har svårt att tro att han förstår så mycket nu, men han märker helt klart att det är ett annat språk och en annan satsmelodi.

En vecka i Indien blev omplanerad till tre den här gången, så Patrik kommer hem först om 2 veckor .(
Alfred får i alla fall möjlighet att öva sina telefonskills på den tiden.

Happy Friday ♥

1 kommentar:

  1. Men herre gud!! Plötsligt står du högst upp på min blogglista där man hamnar när man senast skrivit ett inlägg. Där har du inte varit på mycket länge!! Kul!
    Tips: I sin Iphone finns en funktion där man kan ställa in olika larm med påminnelser... ;)
    Kanske något för dig? Låt varje barn programera in sitt veckoschema så glömmer du kanske inte så lätt!!
    Lille indienAffie!! Han är för söt! Santhosch måste varit överlycklig.
    Ha en bra födelsedag trots en frånvarande make!!
    Massa kramar från oss

    SvaraRadera