tisdag 13 november 2012

Vill du prova sill?

Man får en del konstiga telefonsamtal måste jag säga. Nyss ringde en kille från ett marknadsföringsföretag och frågade om jag ville vara med i en marknadsundersökning om sill. Sillprovningen skall gå av stapeln på ett hotell i Göteborg en kväll nästa vecka. Nog för att sill är gott och det äter jag gärna, men denna övning hoppar jag nog över. Kan inte se hur jag skulle kunna  få in nån sillprovning i vardagsschemat. Det sa jag också till den trevlige killen. Då tog han fram esset, som jag dessvärre inte nappade på heller. Man skulle få 450 kr för besväret.

Nja. Funderar lite över målgruppen här. Jag tror han har större chans hos fattiga studenter (som säkert förresten avskyr sill, men skulle tvinga i sig några bitar ändå för pengarnas skull) än stressade barnföräldrar eller ännu bättre någon pensionär, som säkert gärna drygar ut kassan, gillar sill och dessutom kanske har lite mer tid. Har jag förutfattade meningar nu?

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha kunde inte resten av familjen fått hänga med då hade ni ju täckt flera målgrupper OCH tjänat en bra slant! ;) kul att se dig på bloggen igen!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nora blev sur på mig. Hon hade gärna ätit sill för 450 kr säger hon.......Kram

      Radera
  2. Härligt att du är tillbaka :) kram

    SvaraRadera