måndag 10 oktober 2011

½ BID

Nä, jag bjuder inte halvdant på auktion eller så, utan jag har snarare haft en ½ Bad India Day. I botten ligger den ilskna förkylningen som nu satt sig på luftrören och det blir jag på dåligt humör av. Det hela kryddas med trådig indisk turistbyråkrati, gnälliga lärarkommentarer på Eriks fina (i mitt tycke) skolprojekt, som han kämpar så med, och att sömmerskan svarar att hon minsann inte hinner sy några klänningar åt mig innan december fast jag mailade henne i början av oktober (och jag som tyckte att jag var i god tid.....).

Den indiska turistbyråkratin får vi försöka trixa lite med - skall nog gå bra. Eriks lärare har 2 handskrivna sidor i Eriks Diary att se fram emot (or not) med mina kommentarer på deras kommentarer och sömmerskan har fått ett mail. Inte otrevligt på något sätt. Mer ??. Men förkyld - det kommer jag nog att vara i morgon också.

Kvällens solsken har ändå varit den här underbare lille Yoga-mannen (jag såg ett program för ett tag sen om naken Yoga - där skulle han passa:). Nöjd och glad har han pulat runt hela kvällen och inte låtit ett enda gnäll slippa ut. Kanske berodde det på Yogan i morse.


3 kommentarer:

  1. Arrgh! Denna dan måste bli bättre - sen får vi ta o fixa en Bra Inda Day snart... :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Alfred är välkommen till yogan med oss.
    Kalsonger rekomenderas dock. :)
    Kram Mariam

    SvaraRadera
  3. Maria - Nä nu är vi inte i toppform precis, men det tar sig. Ser fram emot den där riktigt bra dagen. Stor kram

    Mariam - Men så bra. Då vet jag vad jag skall göra av honom på morgonkvisten. Lovar att påminna honom om kallingar innan han går:)Kram Kram

    SvaraRadera