måndag 3 oktober 2011

Jakten på tandställningen

Nora är världens bästa på många sätt, men när det gäller att hålla ordning på sitt rum kvalar hon inte in. Inte ens i närheten........
Nu har (eller rättare sagt för flera veckor sedan) hennes tandställning försvunnit. Jag visste väl att det var en dålig idé att ta ut den fasta rälsen och ersätta den med en tandställning som alltid skall sitta i munnen - förutom då man äter. Det är ju som gjort för att den skall försvinna. Nora som gärna tuggar på något ofta. Helst sött.

Eftersom rummet var överbelamrat med allt från kläder; rena och halvrena, smink, hårsnoddar, papper, filmer, pennor, dator, laddare, lurar av olika slag till.............ja den listan kan göras oändlig, så var det dags att göra en djupdykning och samtidigt skura lite. Jag la allt löst på dubbelsängen i rummet, som blev överfull, städade skåp och ytor och började sedan den mödosamma återplockningen och sorteringen (sorterandet innefattade även hennes toalettsaker - nästan lika rörigt på handfatet). Väl färdig, efter 3 timmar (Alfred hade den goda smaken att sova i 2 av dem) var rummet skinande med var sak på sin plats. Allt UTOM tandställningen.

Under städningen hittade jag en liten IKEA ram på fot som ännu var tom. I ramen hamnade ett fint sommarkort på Nora och så lät jag henne veta, genom ett litet skriftligt meddelnade att hon, med en pil mot kortet, nu var skyldig mig 3 timmar barnvakt ;)

Tjänster och gentjänster♥

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen det där! När vi flyttade hit var ju Bella så stressad med skolan så jag städade ibland hennes rum och jösses vad "råddigt" det var DÄR då! Hon tappade också bort sin tandställning...

    3 timmar! Absolut!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men varför lösa tandställningar till tonåringar??
    Jag förstår att jag antagligen inte är ensam.....Glad att Erik verkar ha ärvt sin fars ordningssinne, men det är ju onekligen så att jag funderar på varifrån Noras stökådra kommer ifrån.......känner inte riktigt igen mig-på allvar.....
    Kram till dig Taina

    SvaraRadera