lördag 30 maj 2009

Har någon sett min...?

Det är nog en av de vanligaste frågorna i vårt hushåll sedan vår maid har börjat lägga in den färdiga tvätten i garderoberna. Jag matar fortfarande tvättmaskinen, men vad som händer efter det har jag inte längre någon koll på. Tror att maiden funderar väldigt över vissa plagg och oftast blir det dessvärre fel; Patriks kalsonger bland Eriks och tvärt om, Noras baddräkt bland Eriks badkläder, Patriks t-shirts i min garderob, mina träningströjor bland Eriks t-shirts, Eriks pyjamasbyxor bland Noras toppar...........Jag försöker tala om att jag gärna lägger in tvätten, men det örat lyssnar maiden inte på. "I work, madam rest!"

1 kommentar:

  1. Tack, vad skönt att höra att det finns något positivt med all denna tvättad tvätt/avklädda kläder i högar, som JAG tar hand om.

    SvaraRadera