måndag 20 juni 2011

Ett förlorat dygn!

Jag åkte på magsjukan från Hell i lördags kväll. Det kom över mig på 5 minuter och sedan var hela natten körd. Tror nästan aldrig jag känt mig så sjuk. Kom knappt ur sängen igår. Hela kroppen värkte och feber som kom och gick.

Stackars Alfred fick en liten släng av kräksjuka han också och kräktes lite några gånger sent i går kväll, men sov sedan hela natten och verkar vara som vanligt idag; dricker sin välling och far runt.

Jag är fortfarande supermatt och kroppen värker, men det är stor skillnad.

TUR ATT VI HAR 2 SÅ STORA BARN. De var alldeles fantastiska igår med att serva mig och framförallt ta hand om Alfred HELA DAGEN. Tänk om de hade varit 5, 3 o 1. Det hade aldrig gått.

Tack älsklingar för all ovärderlig hjälp♥

8 kommentarer:

  1. Usch vad trist med magsjuka! Tur att alla känner sig bättre, hoppas nu de andra klarar sig så ni inte blir liggande över midsommar!! Man kan klara det även om man har små barn men då får man ligga på köksgolvet hela dagen ( jag vet, vi hade alltid magsjuka när barnen var små o Johan var på mässa i Sthlm ). Jag förstår att du är tacksam för dina stora, sängen är ju mycket skönare än golv ;). Underbara foton på Alfred i gräset! Ha en bra midsommar! Kram fr Borås

    SvaraRadera
  2. Varsågod Mammsi:)

    ♥Nora

    SvaraRadera
  3. Stackare! Vad jättebra att du har din stora änglar.

    SvaraRadera
  4. Otur att ni blir sjuka just när vi tänkt att komma men se nu till att bli bra till midsommar så ses vi sedan!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Fia- Tack för hälsningen. hu. Jag vill minnas någon vända på köksgolvet även härn när barnen var små....
    Hoppas ni får en skön midsommar och att du är bättre från fin förkylning. Inte kul det heller. Kram Lena

    Noris <3

    Katarina - ja vilken tur!Har ordnat det bra för mig:) kram

    Åsa - ja vad det grämer mig!! Saknar ju er! Idag är det mycket bättre så
    midsommar skall nog inte vara i fara. Kram L

    Tack gulliga Lovisa :)

    SvaraRadera
  6. Ja vilken tur att du har Nora som var helt uttråkad och Erik som frågade " mamma ska du dööö?? haha nej jag bara skoja vilken tur att du är frisk nu så att vi kan gå på Liseberg och fira midsommar ihop!!! <3<3 kram Ebba L!!! <3

    SvaraRadera
  7. Ebbis. Ja tänk vilken tur jag har som är frisk till Liseberg&midsommar. Jag lovar- jag kände mig dödssjuk så jag var inte förvånad av Eriks reaktion. Kram moster

    SvaraRadera