söndag 5 juni 2011

WORLD 10K Bangalore 2011

I morse kl 08 sprang Patrik ett millopp inne i Bangalore. Erik & jag (Nora sov såklart.......;) följde loppet på TV och fick faktiskt en skymt av Patrik i starten. Redan i den tidiga morgontimmen var starttemperaturen 27 gr C, men det var tack och lov mulet. Elitlöparna startade kl 07 och segraren i herrloppet sprang 10 km på 28 minuter. Minns inte damresultatet, men det var inte långt över 30 minuter.

Patrik sprang på fina tiden 45.36!

Det är fascinerande hur man ser Bangalore (via TVn) med helt andra ögon när gatorna är rena och helt utan trafik. Det händer just bara en gång om året i samband med detta lopp. Man kan faktiskt ana en grönare stad än man normalt upplever den och man ser att det också finns en del fina stadsdelar.


2 kommentarer:

  1. Själv har jag svårt att springa när det blir så där varmt. Men jag skulle behöva träna mer i värme och se om jag vänjer mig. Vilken bra tid Patrik hade!! OS snart? Gratta från mig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, pust! För mig går det inte fort precis vare sig ute eller inne på gymet på bandet. ACn på gymet orkar inte hålla nere temperaturen tillräckligt så svetten sprutar efter 1 km. Patrik tränar en del utomhus på kvällen. Då ligger temperaturen ungefär mellan 25-30. Man vänjer sig ju, men det tar lite tid.
    Tiden var kanonbra, men för OS behövs nog tiden kapas med sisådär 17-18 minuter.....;) kram L

    SvaraRadera