tisdag 28 juni 2011

En fantastisk kväll

Nu sitter jag på altanen med ett glas Rosévin. Solen går ner sakta. Det är ljummet i luften och bredvid mig sitter 2 tonåringar som är väldigt osociala med varandra, men verkar väldigt nöjda med det :) Nora & Oskar med varsin dator...........så jag tänkte (för att inte vara alltför annorlunda) att då hämtar väl jag min med och gör ett litet inlägg eftersom det var ett tag sedan.Sen sist har vi hunnit med det obligatoriska dagen-före-midsommaraftons-Lisebergsbesöket. Småkyligt, men med uppehåll. Mitt och Alfreds uppdrag var mest av panelhönekaraktär (undantaget ponnykarusellen nedan), medan barn, kusiner, syster & svåger betade sig igenom attraktion efter attraktion. Nästa år tror jag att jag & Alfred tar Lisebergspaus för att sedan återkomma med en 3 åring 2013.
Midsommarfrandet gick av stapeln i Billdal hos syster med familj. Trevligt firande med god sill lunch och dans utan regn och därefter fantastiskt god grillmiddag, kantad av diverse skumma, subtila uppdrag. (Spel där varje middagsdeltagare får ett uppdrag att utföra under middagen som tex. att lukta sig själv under armarna, signalera till någon att de har sås i mungipan, göra diverse miner.....:)

Sedan har jag rensat bort en del ogräs, lagt ner en rabatt - dvs. kört över hela rabatten med gräsklipparen och det blev så bra så, eftersom det ändå hade vuxit in gräs överallt. Ett bekymmer mindre. Lavendelrabatten har fått en liten uppryckning och en del kanter har ansats.

Alfred älskar att vara ute och han går helt planlöst så man får ha ett öga i nacken hela tiden och göra små utryckningar, men det ger ju motion.

Den forna rabatten..........(och NEJ det är inte en gravsten vi har i "rabatten". Det satt ett solur på den stenen för många år sedan)

Avverkade en 7 km joggingrunda i Bunketorp i går kväll med min vän M. Så fantastiskt det är att springa i den svenska naturen, men klar luft att andas. Visst är det jobbigt och backigt, men väldigt skönt.

Och idag har vi haft en mysig eftermiddag med kära Åsa & Oskar & Jakob som är här på besök. Alfred blev så glad att se dem. Undrar vad han tänker? Är dom här också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar