tisdag 7 juni 2011

Trött tonåring

Jag tog med Alfred på en liten promenad i morse. Nya nöjet. Att få traska själv vart man vill, eller kanske inte......., men nästan.

Vi vinkade av Erik vid bussen och precis då kom jag på att jag hade glömt min nyckel hemma. Patrik gick efter mig så jag förmodade att han hade låst. Funderade några sekunder på hur jag skulle lösta det innan jag kom jag på att det var nog lugnt för Nora var ju hemma (om hon nu inte hade fått för sig att ge sig ut på någon morgonjogging i "kylan" utan nyckel, fast med tanke på sist var det ju föga troligt eftersom det var lika "kallt" (läs superhärligt) denna morgon.

Så vi promenerade på i maklig takt och var väl tillbaka hemma vid 8. Ringde på dörren, men inget hände. Ringde 100 gånger på dörrklockan, knackade stenhårt på dörren, gick till baksidan och ropade på henne utanför hennes rum........ingen reaktion. Tänkte att hon nog tagit den där joggingturen ändå, så jag satte Alfred i vagnen och gick en sväng till på 15 minuter och hoppades på att möta henne MED nyckel. Nejdå. Tillbaka hem och började ringa på klockan igen. Och plötsligt öppnade hon, stentrött och med håret på ända.

Hur kan man sova så hårt? Hade hon inte hört nåt? Jo, lite, men hon hade trott att hon drömt att dörrklockan hade hängt upp sig!

7 kommentarer:

  1. Hahahaha! Bella skulle aldrig ha hört eller ens drömt om det för on kan sova minsann. Vilken tur att hon kom i alla fall.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Erik,, kalas hemma hos christoffer den 16 juni kl 16-1830, för coffe,angelina och jennifer,,
    Välkomen,,,Juli barna

    SvaraRadera
  3. Erik,, fel datum,, velig mamma,,,, det skall vara den 18 juni,,,charlotte,,, coffes mamma

    SvaraRadera
  4. Taina - Ja, det kändes som en dålig fars när jag stod där och ringde o bankade för att komma in i huset. Tror att folk tänkte som gick förbi att "fattar hon inte att ingen är hemma!" Såklart mitt fel att jag glömde nyckel,så jag kunde ju inte bli arg, snarare fascinerad av hur hårt hon sover. Jag som själv vaknar av minsta ljud. Kram

    Charlotte - Tack! Erik kommer gärna:)/Lena

    SvaraRadera
  5. Kul, Välkomen: Coffe, angelina, Jenifer,,

    SvaraRadera
  6. Hej, hoppas ni får ett bra avslut på Indien äventyret, ni verkar ju stortrivas med tillvaron och jag förstår att det kanske kommer kännas lite tungt med en hemfärd. Vi har nu landat i den svenska vardagen, det känns bra med lite ordning och reda just nu, men förmodligen får man abstinens framåt hösten:-) Ha en jätteskön sommar. //Håkan

    SvaraRadera
  7. Håkan - Tack detsamma! Visst trivs vi, men just nu längtar vi också efter ordning och reda. Tur att det bär av hemåt för sommarlov i morgon. Ha det gott!/Lena

    SvaraRadera