fredag 17 juni 2011

Nu är vi hemma hemma!

Efter en bra start på Sverigevistelsen hemma hos syster med familj med finfin barnvaktsservice, har vi nu flyttat hem och det känns superskönt att rumstera i sitt eget hus:)

Alfred har mycket att upptäcka både inne & ute. Någons katt har valt att bosätta sig på vår altan och den står han och pratar med genom rutan i altandörren. Jag har, möjligen något elakt, bestämt mig för att inte ägna den där kissen någon uppmärksamhet. Jag har fortfarande riktigt ont av att vi fick avliva vår älskade Astrid förra året, dels pga ålder, men faktiskt mest av praktiska skäl och det vore inte rätt mot henne att ta sig an en ny katt . Den bor visst egentligen hos en granne, men trivs uppenbarligen bättre här.........

Har redan fått säkra upp lite ute pga Alfreds nyfikenhet. Fick snabb hjälp av morfar att sätta upp en provisorisk grind för källartrappan ute. Tack snälla ♥ Kan ju inte riskera att det blir värre skador än pannskrap om det nu går att undvika. Såg framför mig hur han for ner där med enBobbycar......

Annars har veckan bjudit på trevliga kvällsträffar med chefskandidatgänget från ledarskapsutbildningen jag gick innan Indienflytten & så självklart en träff med"Africanatjejerna". (De flesta vet väl, men vi har hållit ihop i mer än 20 år, var kollegor då och träffas ca 5 gånger om året och då äter vi ALLTID Africana - väldigt praktiskt måste jag säga och gott såklart!)

I går var vi också på Ebbas & Majas fina (och KALLA & BLÅSIGA=väldigt Svenska) skolavslutning på Kullaviksskolan och det serverades jordgubbstårta i kvadrat:)
Sammanbiten Maja inför diktläsning & sång

Sommarfin Ebba

Söt Alfie i ny pikétröja/"nästan klänning"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar