fredag 13 april 2012

Beklämmande

Var just på ICA. Där i kassakön bredvid min tappade en gammal man sin krycka. Han hade både krycka, rullator och kundkorg att hålla reda på. Ingen i den kön gör någon ansats att hjälpa honom. Jag är påväg ur butiken när jag inser att ingen verkligen kommer att hjälpa honom. Jag ser dessutom hur han släpper rullator och kundkorg för att böja sig ner till golvet och fiska upp kryckan. Jag vänder snabbt på klacken, stegar fram och säger (högt) Stopp! Jag hjälper dig! Oj! Säger kvinnan som står i kön bredvid mannen som om hon just upptäckt vad som skett. Det kan ingen i den kön ha missat. Det är beklämmande att folk är så ohjälpsamma och fokuserade på sig själv att de inte kan hjälpa en gammal människa. Tänk om man missar sin köplats!

3 kommentarer:

  1. Seriöööööst? Håller Västkusten på att bli som Stockholm? Rena rama Stockholmssyndromet!!! Bra att du hjälpte till!!!

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr vad det verkar. Det hade INTE hänt i Indien.

    SvaraRadera