söndag 29 april 2012

Svängt ihop ett och annat idag med god hjälp

I dag har varit en effektiv dag. Svängde iväg till IKEA i morse och inhandlade 6 stolar till bordet ute. Våra gamla har tjänat i 10 år och faller sönder en efter en.

Har värkt ett tag på vad vi skall ha och kollat runt lite men mycket av det jag tycker om kostar en förmögenhet.

Igår var Nora & jag på IKEA och köpte en klädställning åt henne och då passade vi på att titta på lite stolar, fast mest någon form av vilstol till altanen. Hade gett upp om att IKEA hade några bra stolar till utebordet. Provsatt även stolen nedan utan att tänka på att man kunde ha dem till matbordet. Det kom jag på först i morse. Då blev det en snabb check på lagerstatus och sen hängde jag på låset. En härlig känsla att nästan vara ensam på IKEA:) Tjejen i kassan (där det ekade väldigt tomt) sa att på söndagar kommer inte den stora anstormningen förrän efter 12 när folk har vaknat till och ätit låååång frukost. Jag märkte det!

De gamla Linumdynorna passade (fast senare kom jag på att med ränderna på tvären så var de ännu bättre:)

Medan jag skruvade stolar (8 skruvar under varje stol, 48........) så fixade de här supertjejerna, Nora & Linnéa, lunchen och bakade kladdkaka OCH tog dessutom hand om köket efter sig:) Blev en god paus efter stol nummer 2. Tack♥
Till slut stod de där alla 6!
Om man vill sitta och läsa lite i lä (=läs om man nånsin får tillfälle till det......)så funkar ju dessa stolar utmärkt till det också.

Och så måste jag ju få bjuda på helgens bild. Alfred & morfar♥ Alfred blir så lycklig att han hoppar runt och skrattar och ropar 'moffa, moffa, moffa' när morfar kommer. Härligt!


Erik har även han varit en flitig kille idag. Han har skurat av 8 klappstolar i plast, rensat trädgården på leksaker, burit ner de gamla stolarna (de som skall slängas) till garaget, röjt upp i klädkammaren i hallen, burit ner sopor, sopat gången.......Tack♥

Det avlastar väldigt mycket när de stora barnen får sina energiryck!


Efter allt utejobb svängde jag ihop lite kycklingrullader á la Mannerström (Kronfågelreklam) som blev riktigt lyckade, men nu har luften gått ur och energin är slut. 


God natt där ute.

4 kommentarer:

  1. Oj vad du har hunnit med!! Snygga stolar, har också kollat in dom :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en snabbt beslut att det fick bli de stolarna och tiden från tanke till handling (bokstavligt) var kort men jag är väldigt nöjd. Glömde ju skriva att jag skurade den där altanen också.....inte med högtryck då min rygg inte pallar att stå med den skakiga mojen utan det fick bli såpavatten och kvast.
      Kram

      Radera
  2. Håller med! Väldigt vad du fixat. Hörde ryktet om stolarna från söndagens golftur!! Jungeltelegrafen! Fina. Mysigt med Alfred och morfar. Härligt att han äntligen får njuta lite av Alfred. Vi är glada att vi fick första åren. Det är väldigt tomt i villa 2.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att världen ändå är så liten nuförtiden att du vet om trädgårdsmöblerna nästan innan de är på plats:)
      Snart kommer vi och livar till villa 2! Längtar!

      Radera