lördag 3 oktober 2009

Ditt & Datt

I går var det helgdag här i Indien igen; Gandihs födelsedag och barnen och Patrik var lediga. Patrik spelade golf på förmiddagen med några av de svenska killarna och jag tillbringade en stor del av dagen framför datorn med bloggkursen. Krångligt just nu med programmeringsspråk; XHTML och CSS. Det går sakta framåt, men riktigt kul när man förstår hur det hänger ihop.

I går träffade vi också två nya trevliga svenska familjer som flyttar in i området i dagarna. Den ena familjen har två små killar och den andra familjen har två killar i våra barns ålder; Oskar 12 år och Jacob 8 år. Erik hoppas att Jacob får börja i hans klass på Indus. Killarna har redan spelat Wii ihop, både här och hemma hos Tullbergs. Åsa och Thomas (Oskar och Jacobs föräldrar) tittade in en stund hos oss på eftermiddagen för att hämta sina barn och vi fick en trevlig pratstund med dem.

På kvällen var vi hos Matilda och Claes och åt god Tacomiddag.

I dag har jag och Johanna spelat en liten golfrunda på en golfbana nära skolan. Tar bara ca 30 min att åka dit. Det gick hyfsat, men det blåste nästan storm vid vissa hål, så det var en ny erfarenhet. Jag måste passa på att träna flitigt nu innan magen tar emot för mycket.
Patrik har legat hemma i feber hela dagen och är riktigt matt. Vet inte vad för baciller han har fått, men jag hoppas inte att han delar med sig. Jag sover hos Nora i natt!

2 kommentarer:

  1. Hej familjen. Nu viner polarvinden i Lindome, hösten nalkas med stormsteg. För några dagar sedan skickade vi iväg en utmattad familj till Kina, så det är tomt här hemma nu, bara "gamlingar" kvar. Era hyresgäster har hälsat på i stallet, verkar vara trevligt folk, åtminstone den halvan av familjen som undertecknad har träffat. För övrigt har det inte hänt så mycket här. Janne mässar Sverige runt och jag gör vad jag ska, tror jag. Sköt om Er, hälsar Agneta och Janne

    SvaraRadera
  2. Kul att höra från er! /Kram Woodrows

    SvaraRadera