tisdag 27 oktober 2009

Strömavbrott jämt

Just nu är jag extremt irriterad över alla strömavbrott vi har varje dag. Det varit kasst i snart en månad - "Some work going on outside madam. Karnataka government cut power. Nothing we can do". Förra veckan blev en lasange stående i ugnen 3 timmar. Vattnig och tråkig när den väl var klar 19.45 och alla var dödshungriga. Vågar knappt använda ugnen efter 14 på dagarna och en tvätt kan bli liggande i maskinen en hel dag medan strömmen kommer och går. En nätt baksida av tillvaron här som TAR energi.

4 kommentarer:

  1. hej,

    Hur ser de indiska livsmedelsrekommendationerna för gravida ut? Något speciellt som du skall/bör undvika?

    Kram Ylva

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva,

    Jag följer de svenska så gott det går. Läkaren tycker att det är viktigt att äta vitaminer eftersom hon menar att maten (i alla fall den indiska) är mindre näring i då mycket vitaminer kokas bort. Jag har slarvat en del med just den rek. eftersom vi äter mest västerländskt, som hemma, och dessutom massor av frukt och mycket råa grönsaker men nu har jag skärpt till mig lite. Har lite myrkryp i benen så jag kan tänka mig att lite extra magnesium inte kan skada. Ett piller om dagen således. En kompis här som skall ha bebis i dagarna hade först en läkare som ifrågasatte varför hon inte drack alkohol/bubbel, så jag vet inte riktigt vad man skall tro om det, men håller mig till clausthaler alkoholfri öl om det skall drickas något. Undantaget får väl bli en skål i bubbel på 40 års dagen om några veckor.

    Kram L

    SvaraRadera
  3. Nästan som vår spis. Har man på två plattor och en ugn så går proppen garanterat om man sätter på ytterligare en platta, för att inte tala om man försöker blanda in en vattenkokare i hushållsbestyren.! Detta i Sverige- Lindome! Charmigt med äldre hus!?
    /C
    PS. Fantastiska bilder från Maldiverna. Ser underbart ut!DS
    PS2 Tidsomställningen ställer till det för skypandet. Är ledig imorgon torsdags, kan det passa?DS2

    SvaraRadera
  4. Absolut! Jag ringer dig på skypen i eftermiddag (min tid) när jag har kommit hem från dagenens utflykter./Kram L

    SvaraRadera