måndag 8 november 2010

Hur man vet att man är tillbaka i Indien

Jo när man inte har haft någon huvudström på 27 timmar = inget varmvatten=dränkta kläder i en stoppad tvättmaskin=illaluktande disk i diskmaskinen som snart måste handdiskas med kokt vatten......

+

Att internet stängs av pga av att räkningen inte betalats i tid. Inte så konstigt kanske under normala förhållanden, men här råder i vanlig ordning inga normala förhållanden. Här betalar man vid dörren och om internetmannen inte kommer så betalar man inte förrän han kommer. Han hade varit och lämnat räkningen när vi var bortresta och då väntade jag mig att han skulle stå i dörren på lördag för att hämta sina pengar, men icke. Inte på söndag heller så då kan det väl inte vara så bråttom. I dag på morgonen kom han, men då höll jag på att söva Alfred och kunde inte gå ner och betala och därmed stängdes Internet av. Man får inte många chanser precis.

Det företaget har ingen självkritik alls, för jag tror att vi har betalat totalt mer än 60 dagar sedan vi kom hit då vi inte har haft internet alls + att de ALDRIG levererar rätt hastighet + att problemet med bloggersidan (som bara existerar hos denna leverantör) inte har lösts på två månader. Jag skrev i alla fall ett mycket bistert sms och så kopplades vi upp igen.

Jag undrade om han trodde att vi skulle rymma nånstans tills i morgon när han skall få sina pengar fast hans företag inte alls egentligen förtjänar dem alls. Nöt!

2 kommentarer:

  1. Om ni hamnar i Spanien någon gång, kommer det att framstå som höjden av effektivitet. Spanien är inte så dumt egentligen, fast det pendlar mellan strikt traditionella och hormonell tonåringsbeteende emellanåt.

    Bra att det löste sig till sist.

    SvaraRadera
  2. Spanien nästa kanske då. Verkar ju vara ett trevlig land. Har ni ormar?

    (Har inte hört nåt från Internetfirman och jag lär inte göra det heller)

    SvaraRadera