onsdag 10 november 2010

Trassligt

Det är verkligen trassligt med att komma in på blogger för att göra inlägg. Svårt även att läsa och helt omöjligt att kommentera andra bloggar för det mesta. Nu har dessutom laptopens batteri lagt av helt så datorn måste på lagning. Skall försöka göra inlägg från Noras laptop och från min telefon men det kan inte garanteras att det fungerar.

Trassligt har också grannens gräs varit på andra sidan vägen. ½ m högt och oskött och jag har varit säker på att det har frodats en liten ormfarm där, eftersom det syns ormar lite varstans i närområdet väldigt ofta. Vi hade tex. en i vår trädgård för några veckor sedan.

Nu efter att vi grannar har klagat har områdesledningen sett till att trädgården rensats upp (ägarna bryr sig inte - de är bara där 2 månader år) och vad kom fram då. EN ORM. Den infångades i en spann med vatten. Det sägs att den inte är giftig, men det tror jag inte direkt på. Jag betraktar alla ormar här som giftiga! Äckligt är det i alla fall. Nu är det bara att invänta äggkläckning för det var en hona.......

3 kommentarer:

  1. ISCH, stackars dig. Jag tycker ormar passar långt ute i skogen inte nära hus eller i hus.

    Fina bilder från Thailand. Var någonstans var ni?
    Vi åker igen om 4 veckor till Bang Tao/Phuket och stannar över jul och nyår. Ser fram emot solen och värmen. :)) LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Inte för manga ormbilder tack, för da finns det risk att resan avbokas!!!!!
    Härliga bilder fran Thailand!
    Ulle

    SvaraRadera
  3. LiseLotte - Ja, jag tycker att det är lite synd om oss. Äckligt med ormar inpå knutarna. Håller med om att de borde befinna sig långt från hus&hem.

    Vi var på Koh Chang på Östsidan. Hoppas ni får en härlig resa över jul & nyår!

    Ulle - Nä då, jag skall försöka utrota dem tills ni kommer. Kram

    SvaraRadera