fredag 12 november 2010

Skräddarsytt

I går var Åsa och jag hos designduon Ritu & Rochana och provade klänningar. Åsa hade tidigare, på en visning, köpt en väldigt fin coctailklänning i lila siden som skulle hämtas efter lite justeringar. Det var väldigt kul att få passa på att pröva festklänningar i handmålat sidentyg samt chiffongklänningar i vackra färger med fantastiskt fall. Vi hade tur. Hela nya kollektionen fanns på plats, men skulle skeppas iväg idag.

Kunde förstås inte låta bli att göra en beställning. Det blev en halterneck långklänning i ljust turkos chiffong med breda volanger och sidendetaljer i gult, blått och grönt. 8500 rs och skräddarsydd efter mina mått!

Hittade också ett annorlunda och vackert sari liv i mörkt mörkt marin på gränsen till svart med roliga detaljer och speciellt snitt. De skall sy en sari åt mig med det livet i siden och sarin i svart chiffong med sidenkant i samma färger som livet och i samma stil som finns på klänningen. Det blir en one of a kind sari. Jag vet att det är ett ganska litet användningsområde för mig, men jag kan inte lämna Indien utan en, och den här är speciellt för mig efter mina önskemål och kommer alltid att minna om tiden i Inden. Hoppas också att Nora kan få tillfälle att använda den i vuxen ålder.

Ser verkligen fram emot att få hem kreationerna om ett par veckor. Då blir det bilder!

3 kommentarer:

  1. Hej svejs!

    Har du någon mailadress jag skulle kunna skriva till? Har lite frågor...

    Kram
    Taina

    tainatuulia@gmail.com

    SvaraRadera
  2. WoW, later hur läckert som helst!!!!!Vi vill def. se bilder!!!!!Kram pa er allihopa!Ulle

    SvaraRadera
  3. Taina - Ja - vi har ju redan hörts :)Trevligt.

    Ulle - Lite sur på mig själv att jag inte tog foto med mobilen när jag var där. Nu blir det till att vänta några veckor, men sen kommer bilder. Lovar. Kram till er!

    SvaraRadera