måndag 4 oktober 2010

Helgrenovering & febersjukor

Alfred var dålig med feber i torsdags och nu är det min tur att vara lite matt med feber och ont i kroppen. Då är det tacksamt att ha en maid som tar hand om Alfred.


I helgen tog jag tag i det begynnande "förfallet". Patrik sa lite fint & välment i fredags att "det var väl länge sedan du fixade naglarna" och "skall du inte gå och sola lite":) Så det fick bli en liten "renoveringsrunda" med manikyr, pedikyr, hårfärgning & nån timme vid poolen i helgen. Det var första vändan till både nagelsalongen och en solstol vid poolen sedan vi kom tillbaka i början av augusti.

Allt utom pedikyren gick smidigt. Mitt nagellack på tånaglarna torkade aldrig och efter några timmar hade det givetvis smetat av sig och det såg verkligen tråkigt ut. Jag ringde till salongen på klubbhuset och sa att jag tänkte komma tillbaka och göra om. Inga problem. När det var omgjort och klart ville de ha betalt! Jag sa att jag tänker självklart inte betala eftersom jag redan har betalat, men då sa de i kassan att eftersom jag tog en annan färg än den jag hade från början så kostade det (fast jag valde en i samma prisklass). Jag undrade då om de tyckte att jag skulle ha tagit samma GAMLA nagellack som jag visste inte skulle torka, men det fick jag inget bra svar på. De upprepade att det kostade eftersom jag valt en annan färg och så sa någon att de dessutom hade fått öppna en NY flaska med underlagslack. Det hade jag ju inte ens bett om (fast det var smart tänkt av dem) och det är ju verkligen deras sak att hålla sig med fräscha produkter.

Efter en stunds argumentation så gick jag - utan att betala. Jag undrar hur de tänker ibland. Det finns ingen logik. Nu förstår jag ju att de i kassan inte bestämmer hur det skall vara, men de som bestämmer kan inte heller tänka logiskt och då måste de stackarna i kassan sitta där och försvara helt kassa regler & rutiner. Det är säkert någon där som får en utskällning för att jag inte betalade. Tyvärr.

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du mår bättre nu! Är du portförbjuden på fler ställen? Skämt åsido, man skall kämpa för sina rättigheter.
    Kram från Ulla

    SvaraRadera
  2. Skönt med lite "renovering", men synd att ni ska behöva vara lite sjuka. Jag skulle ha gjort som du och INTE betalat en gång till...

    SvaraRadera
  3. Usch, visst är det jobbigt att behöva argumentera på ett annat språk än sitt eget? Bra gjort i varje fall!

    Hoppas att ni snart kryar på er!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ulla - Tack mycket bättre idag. Nejdå. Jag är inte portförbjuden någonstans ännu.....;)

    Taina - Redan mycket bättre idag. Vet inte vad för sorts endagarssjukor det finns här. Får väl hålla mig hemma och vila en dag till för säkerhets skull. Tack för nagellacksstödet! Kram

    Anna - Det är dubbelt motstånd. "Fel" språk och helt annorlunda tankesätt. Tack för supporten! Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni är friska nu!
    Vad knasigt att de ville ha betalt en gång till!! Vad bra att du stod på dig, jag kan tycka att sådana situationer är jättejobbiga, speciellt när man ska prata engelska.
    Jag skulle tex ha ringt till de som sköter om vår gräsmatta och klagat idag, men jag fick det inte gjort för att jag "inte hade tid"( =tycker att det är jobbigt)... =)

    SvaraRadera