onsdag 1 december 2010

Bara i Indien

Var en kort sväng på Forum Value Mall idag. Det är ett outletköpcenter som ligger nära vårt område. Gick in på Sisley, plockade åt mig några tröjor och en klänning och styde stegen mot butikens enda provrum. Låst. Ingen anstställd syntes till så jag frågade vakten (det finns vakter i alla butiker här hur små de än må vara och den här butiken är liten) om det var någon annan kund där? Nej då. Han visade med händerna mot munnen att någon satt där inne och ÅT!!??

Han knackade lite försynt och sa nåt på kannada (lokala språket) om att det fanns en kund i butiken (tydligen ganska sällsynt). Här blandar de ofta in engelska ord så man kan ibland förstå vad de säger.

Efter ytterligare några minuter prasslade det till inne i provhytten och mannen som ätit lunch på 1x1 m kom ut. Ingen ursäkt eller så och det stank indisk mat i provhytten. Där inne blev jag inte långvarig precis.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, USCH så äckligt!!
    Idag är jag förresten barnvakt åt en liten Alfred :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja inte kan kläderna kännas särskilt fräscha då.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Shoppingen på Kungsmässan känns lite beige jämfört med er shopping, måste jag säga! Vi ser fram emot matdoftande provrum, det verkar exotiskt! Syrran

    SvaraRadera
  4. Malin - Ja, hu. Inte gott med matos bland kläderna. Det är mysigt med små Alfredar :)

    Marianne - Det är inte så viktigt här med fräscha kläder....så tycks i alla fall många tänka. Många luktar förfärligt med svett BLANDAT med matos. Usch! Kram på dig

    Anna - Det exotiska inslaget skulle jag gärna byta mot Kungsmässan! Kram

    SvaraRadera