måndag 6 december 2010

BESTRAFFNINGEN

Erik var på Leadership Camp 3 dagar förra veckan med skolan. De skulle bo ute i tält, men på grund av regn fick tälten flyttas in i matsalen.

Frid och fröjd? Inte alls.

I dag kom Erik hem och sa att han och 14 andra killar hade fått bestraffning för att ha gjort sönder sina tält på lägret?! De skall skriva en uppsats på 200 ord, de får inte var ute och leka på rasterna på hela veckan och om något likande händer på nästa års camp, ja då blir de avstängda från skolan för alltid?!

Man vet inte om man skall skratta eller gråta, men i alla fall så blev jag heligt förbannad. Erik är väldigt bestämd på att han absolut inte har gjort sönder något tält och jag är 100% säker på att det han säger är sant. Han sa dessutom att det var en ganska stor reva i tältväggen som han såg direkt första gången han gick in i tältet. Dessutom har jag hört från tidigare år att det finns gott om trasiga tält på campen.

Man undrar i vilket århundrade man befinner sig när det delas ut gruppbestraffningar av denna sort?

Det skrev jag, fast i något andra ordalag, samt en del andra ganska skarpa formuleringar till rektorn och rektorns assistent. Vi får se vad för respons jag får, men jag kan lova att det skrivs ingen uppsats på 200 ord förrän jag har fått ett svar.

2 kommentarer:

  1. Jisses, vilket sätt de jobbar på med barnen.... hoppas att du får något bra svar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Malin - Som du ser fick vi ett svar, men det var bara halvbra. En massa dravel om att de ser "bestraffningarna" som lärande och inte som bestraffningar. Om man skriver tillräckligt många ord så lyckas man till slut linda in sig så att föräldrarna tappar tråden och tycker att det rätt OK i alla fall. Ja, inte jag då, men jag är väl unik. enda gången jag skriver nåt i den gräsliga Yahoogruppen så får jag knappt någon respons......Jag vet inte vad jag skall tro. Tycker de andra föräldrarna att det var OK?? Kram

    SvaraRadera