söndag 5 december 2010

Många nyp

I fredags var jag och Alfred och handlade lite julklappar på Mantri Square, Bangalores största, nyaste och trevligaste köpcenter. Under de 2½ timma jag var i varuhuset var det 20-30 personer som nöp i och klappade Alfred på kinderna. Sedan pussade de sina fingrar och så hade han givit dem lite tur och lycka i livet.

"Indier" som han är så är han van vid dessa företeelser och smilar upp sig mot nästan alla. Det kan dock bli lite i överkant ibland, särskilt om en halv skolklass trängs för att nå honom.

Jag satte mig på Barista och tog en Cappucino och Alfred fick sin gröt sittandes i en barnstol. Detta var vid 11.30 (alldeles för tidigt för lunch här), så stället var tomt förutom 3 affärsmän som satt en bit bort från oss. Där satt jag och kände mig som en apa i bur. I stort sett ALLA som passerade utanför fiket stannade till och pekade på Alfred. Han log och vinkade och han verkar älska uppmärksamheten, medan jag känner mig lite trött på den samma.

Det är i alla fall inga problem att få titta ostört i butikerna, vilket är positivt. De som jobbar bär gärna runt på honom en stund och skojar med honom. De är väldigt barnkära här.

4 kommentarer:

  1. Det hade nog varit ännu värre vad gäller omgivningens uppmarksamhet om Alfred varit blond och blåögd.

    SvaraRadera
  2. Farmor - Han är ganska blond. Det är annars den ljusa hyn som lockar mest vad det verkar.

    SvaraRadera
  3. Haha, NÄSTAN (skratt + ironi) som en onsdag förmiddag med S på Willy:s.... Han smilar upp sig till alla pensionärer som gärna gullar med honom. Fast i detta fall är det bra med uppmärksamhet eftersom att S tycker under dessa omständigheter att mathandlingen är rätt kul :)

    12 dagar kvar....

    Kram

    Y

    SvaraRadera
  4. Y - Ja men så bra då kommer ju Alfie att känna sig hemma :)
    Tänk - bara 12 dagar kvar.....
    Kram till alla 5

    SvaraRadera