tisdag 14 december 2010

"Try me"

På Bodyshop står det Try me på testprodukterna. Om det inte finns någon Try me så går det till såhär:

Mannen i affären öppnar en ny burk med mjuka kapslar med kräminnehåll, tar ut en kapsel (det skall finnas 30 st i burken) och ger mig den för att testa, skruvar på locket igen och packar in den i sin ytterförpacning som om ingentig har hänt.......

OM jag köper sådana kapslar någon gång (dyra som skam) så tror jag att jag skall be dem räkna.

Likadant hos frisören förra veckan. Det kom in en dam och satte sig i stolen bredvid mig. Hon skulle få håret fönat. Damen som skulle föna henne gick då till hyllan med nya produkter - till försäljning - och pumpade ur lite stärkande silikon ur en liten flaska och strök in i håret på damen som skulle fönas. Den flaskan kommer de att sälja som om ingenting har hänt. Skumt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar