tisdag 10 januari 2012

Nya utmaningar

Idag var det nystart för Nora & Erik i sin 'gamla' skola och det var lite spänd förväntan på morgonen. Jag frågade Nora om det hade känts lättare att gå till Indus och det tyckte hon nog. Det är hon ju van vid och här hemma har mycket förändrats i skolan på nästan tre år.

Både Nora och Erik hade i alla fall haft en bra dag, men Erik var kanske inte helt lycklig över att ha syslöjd i 1 timma och 20 minuter;) Maten; falukorv och makaroner, fick däremot gott betyg.

För Alfreds del var det inskolning hos dagmamma Karin. På tisdagar är de fyra dagmammorna tillsammans i scoutgården hela dagen så det blir som ett litet minidagis och där tillbringade vi två timmar idag. De började med gymnastik när vi kom och Alfred hängde med lite, särskilt gillade han att hoppa. Mellan varven tog han sig små utflykter och spanade in lokalerna, men hade hela tiden god koll på var jag befann mig, så att jag säkert inte skulle gå. Mammig liten herre det där. Efter gymnastiken blev det lek ute och det är en favorit. Det var en ganska matt liten kille att plocka hem efter de två timmarna.

Vid lunch kom sedan flygfrakten och därmed en del att packa upp. Väldigt många skor var det kunde vi konstatera! Alfred blev väldigt glad när han fick se sin älskade cykel igen. Först såg han nästan ut som att han inte trodde att det var sant, sen tog han sig ett provåk mellan kök och vardagsrum och visst var det sant. Tekniken satt!

En 80 minuters ute(!)träning i fotboll för Erik och ett två timmars innebandypass för Nora har också hunnits med.

Nu sängen!

3 kommentarer:

  1. Håller med Erik - syslöjd var sååååå trist MEN det kan vara bra att kunna trä en nål om han nu inte ska bo i Indien senare i livet. Såå härligt att det gick bra första dan för alla tre, verkar ju toppen för Ajfje, hoppa och allt.
    Stor varm kram , M

    SvaraRadera
  2. Skönt att det tycks börja bra i skolan för Nora och Erik. Alltid "knepigt" att börja om.
    Jag hade dagmamma åt Albert och Bella när de var små och gillade det verkligen. Men när Liisa var liten hade de knappt några där vi bodde så hon fick gå på dagis. Ett helt underbart sådant, tack och lov. Kul för Alfred att få tillbaka sin cykel!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Maria - Det har jag hälsat honom. Han var glad att nån tyckte som han om syslöjd. Alfie hoppar på....Kraaaam

    Taina - Ja, skönt att det verkar gå bra. I dag fick de låne Ipads i väntan på sina, så det var de klart nöjda med. Alfred gillar att vara hos dagmamman, fast nu är ju jag med denna vecka. Vi får se vad han tycker när jag skall börja lämna honom. Jag lämnar mitt mobilnummer i ett meddelande på FB till dig. Om du får någon tid över i Götet så hör jättegärna av dig. Kram

    SvaraRadera