måndag 9 januari 2012

Undrar om hon har kul på jobbet?

I torsdags hade jag och barnen gjort en del ärenden i Kungsbacka och skulle avsluta med att handla mat lite snabbt på Willys. Efter en smidig runda med scannern checkade vi ut och precis då kom jag på att jag glömt köpa nappar till Alfred. Han hade tappat sin på Kungsmässan tidigare och var trött och inte helt nöjd, så tanken på bilfärd hem utan napp kändes inte lockande.

Jag packade in barn och mat i bilen och sprang tillbaka in i butiken. Hoppade (osmart nog) över att logga in och ta ny handscanner utan plockade istället snabbt åt mig napparna och skyndade mot kassan.

Såg att det stod ett par personer med fulla vagnar i kö i de två kassor som var öppna medan kvinnan i självutcheckningskassan såg helt sysslolös ut. Frågade lite vänligt 'ursäkta jag skulle inte kunna få betala den här hos dig, jag har en leds.....' Var påväg att säga 'ledsen bäbis' i bilen när hon avbröt mig och sa att hon bara hade hand om självutcheckning och att jag fick betala i vanliga kassorna. 'Det är ingen kö där' sa hon rätt snorkigt utan att ha en aning om det.

Märkligt att de minsann kan scanna ALLA varor i den kassan om man åker på kontroll men inte hjälpa nån med ett paket nappar och jag som dessutom just hade självscannat! Det är ju väldigt flexibelt måste jag säga.

Jag undrar om man har kul på jobbet om man är så oflexibel.

2 kommentarer: