onsdag 25 januari 2012

Room makeover hos Alfred

Det är 19 år sedan rummet renoverades sist och med en liten man som snart skall flytta in så krävdes förändring.

3 väggar har gipsats om av snälla, duktiga pappa. En dubbelgarderob har han satt igen (det utrymmet skall vi använda till en större garderob i vårt sovrum istället då rummen gränsar till varandra) och fönsterväggen har jag just bredspacklat en första gång.

Tak & taklister skall målas och sen skall jag tapestera. Det är kul! Mindre kul att slipa spackel....

Tapeter är valda och beställda. Hur det kommer att se ut sparar jag lite på men jag kan avslöja att det blir en kombination av taxar & rutor:)

Om en vecka börjar jag jobba! Då hoppas jag vara klar....

4 kommentarer:

  1. Jag som tjuvkikat lite på tapeten tror att det kommer bli jättefint!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som fixar så mycket själv!! Det kommer säkert bli kanon, jag har redan kollat tapeter till vårt nybygge ( som vi inte ens vet om/när det blir av) kram

    SvaraRadera
  3. Jag hatar spackeldammet som blir när man slipar finns överallt. Men fint blir det nog.

    SvaraRadera
  4. Åsa - I morgon skall tapeterna hämtas. Hoppas det blir bra!!

    Fia - Tack! Ja jag sliter på, eller kanske skulle jag skriva slipar på! Bredspacklandet klart och slipat. Kan inte bli bättre sa pappa:) resten är färdigspacklat men skall slipas i morgon. Sen tak och elementmålning och så finally, det roligaste, tapetsering. Golvet tror jag att jag sparar tills Patrik kommer hem.

    Cissi - Det har du rätt i. Slipdamm är inte kul! Har gott om det i huset:(

    SvaraRadera