lördag 3 december 2011

Dags att 'steppa down'

Erik kom hem igår och sa:


'Jag och min stora mun!' 
'Vad har du NU sagt?', sa jag
'Nejdå, inget dumt, men Ms Monita (rektorn för PYP) frågade om jag ville bli ny Sports Captain och jag sa att jag skulle åka hem till jul så det var ingen idé, fast jag hade velat bli det jättemycket!!!'


Varför byter de Sports Captain nu undrade jag. 'För att han som är det nu fick steppa down för han kom inte på drillen. Han tycker att det är tråkigt'.


(På fredag är det årets Sports Day på skolan och den startar varje år med en drill, där alla barn måste vara med och enligt en given koreografi vifta med flaggor odyl. i långa raka led. Det övas mycket inför det nu.........och som Sports Captain har man en framträdande roll bla. i drillen).

Jag insåg att jag faktiskt kanske borde meddela skolan formellt att det är dags för våra barn att också steppa down snart, så det fick bli ett mail till respektive rektor. Fick ett fint svar av Ms Monita där hon önskade oss lycka till och skrev om Erik att  'we are so proud of him and sure he will do well wherever he goes!' 




2 kommentarer:

  1. Synd att han inte blev det förra året. Fast de uppgifter som ingick med att kolla så alla åt lunch verkade ju inte alltför upplyftande.
    Men han hade passat där längst fram i drillen!

    SvaraRadera
  2. Vilken ära! Du skulle ha tagit rollen ett tag och sedan tagit med det i din resumé! Hahaha! Åker ni efter eller före jul?

    Vad roligt för Erik med utlåtandet! You go Erik!

    Kramar!

    SvaraRadera