måndag 12 december 2011

Håll tummarna för Santhosh idag!

Han har åkt buss 30 mil norrut för att 'titta på' - jag vet att det låter konstigt - en möjlig fru. Santhosh pappa har sökt intensivt efter en fru åt honom under hösten och träffat (tittat på...) ca 40 potentiella kandidater och till slut har han hittat en flicka som verkar bra. Då först blir Santhosh involverad, men även om han är nöjd med valet så är det tyvärr inte klart med det. Då skall stjärnorna kontrolleras. Om det är dålig matchning mellan Santhosh stjärnor och flickans stjärnor blir det inte något äktenskap.

Nu är det inte så att han får åka iväg själv utan med sig har han moster, syster med lilla systersonen, samt pappan.

I detta fall undrar jag om det inte har gjorts någon form av förstudie, för när han berättade i början av förra veckan var det 60% match och framåt slutet av veckan sa han 80%.

Förra gången gick det inte så bra. Då hade inte pappan varit involverad och de åkte iväg endast på någon bekants, bekants rekommendationer. Santhosh kom tillbaka och såg moloken ut och sa "Madam, she was so fat. If she would fall on me, I would have died"!


Jag hoppas verkligen att det går bra för honom idag. Den flickan får i så fall en genomsnäll & väldigt barnkär man.

3 kommentarer:

  1. Ganska otroligt att äktenskap kan arrangeras så här, och att det verkar funka. Ibland i alla fall. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  2. Vi håller tummarna för Santosh! En så trevlig kille borde få en fin tjej. Synd att han inte får välja själv. Hälsa honom från oss/ Anna

    SvaraRadera
  3. Eastcoastmom - Jag har börjat vänja mig vid att det är det system som existerar här, men jag har fortfarande svårt att acceptera att man inte får välja själv. Att andra anser sig ha större möjligheter och rättigheter att välja en partner åt någon. Skumt. Fungerar nog inte så bra egentligen. Det står mycket i tidningarna om hustrumisshandel, äktenskapsbrott och i dagstidningens relation/sexfrågespalt står det var och varannan dag om män som är trötta på frun eller vise versa och undrar om det är Ok att ha en affär med grannen "som är tillgänglig".....
    Jag hoppas verkligen för Santhosh skull att det går bra. Det är han värd. Lena

    Anna - Tycker jag också. Att det är synd. Jag hälsar när han dyker upp. Han svarade inte på mitt sms igår......Kram

    SvaraRadera