fredag 2 december 2011

Ooops

Sömmerskan ringde och sa att jag kunde komma och prova mina två klänningar idag som jag lämnat in för att få uppsydda. Maria, som var där förra veckan, hade sett en skymt av dem och tyckte att de verkade se fina ut; en lång och en kort. Hhmm. Båda skulle vara långa.....Kanske hade hon sett fel........Nejdå. DET skarpa ögat hade inte alls sett fel. Den ena klänningen var kort fast den skulle ha varit lång! Suck!

Som tur är så var den viktigaste klänningen helt perfekt och blev bättre än jag hade kunnat tänka mig:) Med en hel del justeringar blir nog även den korta klänningen bra (den hade helt fel proportioner eftersom överdelens skärning passade till en lång klänning och inte alls gjorde sig bra till kort kjol) och säkert mer användbar egentligen än en långklänning. Saken var bara den att jag hade så mycket sidentyg och tyckte att det var synd att slösa det på en kort klänning. Ingen aning om var de resterande metrarna tagit vägen?? Resttyger brukar de behålla. Tur var väl att jag innan hade bett att få resterna av tyget till den lyckade klänningen, eftersom det var en väldigt lång bit, och den biten blev snabbt framhämtad som för att plåstra över lite.

Ny provning & förhoppningsvis hämtning på måndag. Återstår att se om de då fått ordning på den korta klänningen.

2 kommentarer:

  1. Va? Hur kunde de ha så fel att en tänkt lång klänning blev kort? Kanske de tyckte tyget var så vackert så de ville behålla en del själv, hahahahaha! Vill ju gärna se någon bild senare...eller?

    Happy Friday!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Taina- Man kan undra. Stress? Hon kunde inte förstå heller för i mitt mail och när jag var där pratade vi bara ärmarna som skulle ändras jämfört med bilden....Suck.
    Absolut bild när de är klara.
    Skön helg! Kram

    SvaraRadera