torsdag 15 december 2011

JAG har skolkat barnen idag

Oansvarigt? Nja. De gör ändå inget alls de sista dagarna, ja förutom att MYP har sin sports day i morgon, och vi behövde åka till tandläkaren alla 3 och det kan man bara inte göra på kvällen med Alfred. (Tandläkaren undrade om vi kunde komma kl. 20?? - NO way!)

Sov lite längre än vanligt och vaknade av att Erik undrade varför Nora fortfarande sov - "skulle inte hon till skolan?" och i samma sekund hör jag Indus buss 9 fara förbi och jag som hade missat att messa bussläraren att barnen inte skulle med. Fick iväg ett sms på sekunden, förmodligen hann inte ens bussen fram till stoppet vid affären. Jag fick ett lika snabbt svar om att hon just tänkt smsa mig. Pust. Tur att jag hann först.

Åkte evighetslångt innan tandläkaren för att köpa julklapp till Alfred. På ELC (Early Learning Center) var såklart tänka julklapp slut, men jag tänkte - inga problem, går bara en trappa ner till Shoppers Stop och kollar eftersom de har stort ELC sortiment. Trodde jag........Nädå. Det hade de slutat med!!!! Då hade vi åkt långt nästan i onödan. Upp igen till ELC affären för att fråga när de hade tänkt slå upp portarna på nya Phoenix mall "I'm sure it's open!" sa han. Nä det vet jag att det inte är! "Then tomorrow, or maybe Saturday....or Sunday" or what about next year tänker man då?? Jag hatar när de gissar! Det är aldrig någon som vet något säkert här och de kan aldrig säga som det är. Att de inte har en aning.

Väl hemma igen hade vi en mysig liten julklappsstund med Maria & flickorna och nu är det dags att bada smutsig bäbis. Det blir man när man gör yogaövningar på golvet hos tandläkaren och ätet yoghurt & julkola själv;)

5 kommentarer:

  1. Det här med Indien låter lite som Italien. Så ni är bra tränade om ni skulle få för er att flytta hit. Gör gärna det för ni verkar himla goa!

    SvaraRadera
  2. Vandrade runt bland bloggar och fastnade här hos er i Indien. Modigt att flytta iväg med hela familjen. Och vad ni har rest, ser jag i högerkanten. Hit återkommer jag gärna :)

    SvaraRadera
  3. Karlavagnen - Tack för den fina komplimangen:) Kanske skulle vi klara av Italien efter det här! Tror bara det är ont om Volvofabriker där....

    Mossfolk - Välkommen! Trevligt med nya läsare:) ja det har varit ett äventyr det hör med Indien, men nu är det bara några dagar kvar av livet här. Dags för vardag i Sverige igen. Vi har försökt att se så mycket vi har hunnit av det närliggande länderna, vilket känns väldigt kul. Inte lika tillgängligt från Sverige precis. Vi har ca 3-4 timmar med flyg till Singapore, Malaysia, Thailand, Dubai....och bara 1,5 till Maldiverna.

    SvaraRadera
  4. Äsch det går la att fixa lite fabriker!!! Eller återförsäljare och service garage... eller vad som helst. Som sagt, för er blir Italien en baggis. Om ni skulle få anledning att flytta hit.

    SvaraRadera