lördag 13 juni 2009

Dags att lämna Bangalore...

....med rätt så mycket resfeber. Måste erkänna att det inte känns alldeles bekvämt att flyga just nu. Väskorna är i alla fall packade och vi skall till Club huset och äta middag om en stund.

Dagen har erbjudit lite lätt hantverksdramatik. Patrik bad vår chaufför att slipa vårt Grythyttan bord eftersom han inte hade någon körning idag och behövde lite att pyssla med och det gjorde han gärna. Kunde ju inte gärna gå fel med en bunt slippapper och Grythyttans originalolja. MEN....Indier är dock ett påhittigt släkte med vissa problem att följa givna instruktioner, så när P kom hem för att titta på resultatet var bordet i det närmaste svart! Någon påhittig kompis hade föreslagit för Santhosh att han kunde betsa bordet, vilket han glatt gjorde. Jag överdriver nog inte om jag säger att P inte var helt nöjd. Det blev några timmars slipande till men jag tror nog att vi får lacka hela möbeln vit när vi får hem den till Sverige igen. Det blev muntra skratt vid poolen när P kom och berättade om det hela och alla var rörande överens om att man innan kunde ha räknat ut att det inte skulle gå bra. Det bara är så här.
Med nypedikyrerade tassar och trådade ögonbryn (trots det tycker Nora att jag ser ut som Bamse eftersom de är nyfärgade =) ) vilket gör vanvettigt ont, lämnar jag och barnen Indien i natt och ser vansinnigt mycket fram emot att få komma hem och krama familj, vänner och sötaste ASTRID!

1 kommentar:

  1. Ibland är det bäst att göra saker själv eller hur?? Ser fram emot att träffa er när ni kommer hem. Kram Ulrika

    SvaraRadera