måndag 13 februari 2012

En perfekt vinterdag

Erik, Alfred & jag åkte iväg till Isaks Mosse för en härlig stund utomhus på isen tillsammans med våra goda vänner. Alfred och jag utan skridskor, Erik med. Erik som inte hade åkt skridskor på 3 år for fram utan problem och spelade hockey i nästan 3 timmar.

Som den själviska mamma jag är har jag inte varit överdrivet noga med Eriks skridskoåkande, dvs ingen skridskoskola, vilket i 9 fall av 10 säkert hade lett vidare till aktivitet HOCKEY med allt vad det innebär.....

Kalla ishallar tillhör inte mina favoritställen som ni förstår....men en solig dag på isen utomhus har jag inga som helst problem med.

Patrik och Nora var i Göteborg på båtmässan en stund.

2 kommentarer:

  1. Här har du en som är helt införstådd med att kalla ishockeyhallar inte är det roliogaste som finns, men cvad gör man inte för sina barn(måste ju medge att stackars maken är den som brukar aka pa alla träningar, matcher och turneringar. Men kan ocksa tänka mig att Erik skulle passa som hockeyspelare, men han gör ju sa mycket annat. Huvudsaken är att de tycker det är kul med sport!!!Kramis Ulle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hockeyspelare skulle säkert varit perfekt för honom. Stor och stark och duktig på sport.....Hmm....det är nog synd att han aldrig fått pröva. Kramis

      Radera