fredag 10 februari 2012

Rummet är klart!!!

Efter mycket roligt slit så är Alfreds rum inflyttningsklart och jag är riktigt stolt över mig själv. Snälla pappa har gipsat om väggarna, hjälpt mig med golvet och satt lister, men resten har jag klarat av själv. Spackling av gips, bredspackling av fönsterväggen, slipning av allt spackel, målning av tak, element och fönsterlister och så tapetseringen, som var det roligaste, men också såklart en del pyssel när man gör det själv. Jag är dessutom petnoga, och då tar det tid och min petighet framkallade också ett och annat mindre utbrott av min käre far vid golvläggningen... Han hade haft en fridfull dag idag när han var här själv och satte lister:)

Ljuset på bilderna är inte det bästa och allt ser lite gult ut på grund av lampan & blixten. Golvet är ett ljust Marmoleum klick som nylagt har en gulnad hinna som försvinner efter några dagar i dagsljus och när det utsätts för luft.

Det blir lite fler bilder när Alfred har flyttat in och rummet är inrett.

7 kommentarer:

  1. A'men de blev la änna göörsnyggt!!! Brava!!!

    SvaraRadera
  2. OJOJ vad duktigt! Och FINT! Måste erkänna att jag aldrig tapetserat...Du får lära mig. Om det nu finns att få tag i tapeter i detta land. De vill ju bara måla?

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack! En av mina dolda talanger att tapetsera;) Jag lär dig så gärna. Vi har fler rum att bita tag i som kan användas i utbildningssyfte.....Tror det målas en hel del i Sverige också, men vissa gånger blir det lite mysigare med tapet. Kram

      Radera
  3. Åh vad fint & vad duktig du är!! Ha en trevlig helg Kram till Er alla

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Åh vad det är kul att fixa det där sista i ett rum! Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefint!!! Vad du är duktig! Längtar efter ett sånt projekt!
    Kram Åsa

    SvaraRadera