fredag 24 februari 2012

Skogsrapport (1) till min pappa (och till er andra som vi läsa såklart:)

'I dag var min första förmiddag i skogen med min dagmamma Karin. Jag hade en gul väst och egen ryggsäck, som jag bar alldeles själv. Solen sken. Vi samlades och sjöng och räknade och träffade Carl-Oscar, en groda som är med oss i skogen.
Sedan gick vi ett sifferspår och gjorde olika uppdrag. Jag gick också med, men det var jobbigt att lyfta på benen. Jag ramlade ganska mycket. Sedan var det fikadags och jag satt och åt min smörgås och dricka. Det var gott. Vi lekte en stund till innan vi avslutade och gick hem till Karin'


Kram Alfie♥

4 kommentarer:

  1. Meeeeeeeeeeen så gulligt! Jag kan se honom trampa runt där med sina korta ben. Kul att de är ute mycket. Här vet jag inte om dagmamma existerar, men som jag sagt tidigare så tyckte jag det var en superlösning. Hade dagmamma åt både Bella och Albert när de var små.

    Hoppas du får en trevlig helg!

    Puss till Alfred! Och en stor kram till er alla andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter på tåget till Stockholm. Skall tillbringa helgen hos Bangalorevänner från vårt 1:a år där:) ser supermycket fram emot det. Det är jag och stora barnen. Alfie är hos moster med familj. De har längtat efter att få rå om honom helt själv en helg. Winwin alltså. Shopping i morgon med fashionistan Nora. Tror Hollister står högt på listan. För mig Svenskt Tenn. Har ett presentkort där att spendera.
      Kram på dig och trevlig helg och än en gång sorry för att jag missade din födelsedag.

      Radera
  2. Bra Alfred
    Hoppas det dröjer innan du fastnar vid datorer och telefoner och annat.
    Puss//Pappa

    SvaraRadera