söndag 5 februari 2012

Vardagslogistik på högvarv

Dagens program:

Innebandymatch för Erik 13.20 i Ale, samling 12.00.
Cafétjänst Snickarcupen för mig 14.45-19.30 i Almåshallen (som liten bonus var jag i alla fall på plats kl. 18 när det var dags för kusin Majas fotbollsmatch).
Innebandymatch (visserligen hemmamatch) för Nora 16.20 i Skånhälla.

Det gick inte ihop. OCH så en liten detalj. Alfred.

Första planen gick i stöpet när tänkta barnvakten - moster - insjuknade i halsfluss. Stackare!!

Tack och lov för stora barn. Kusin Ebba fick rycka in som dagens barnvakt, men det resulterade också i två vändor till Billdal för hämtning och lämning. Timade in hämtningen så att jag samtidigt kunde införskaffa lite mer tapetlim, vilket hade tagit slut på morgonen. Japp. Vaknade i ottan och tänkte att det var lika bra att kliva upp och fortsätta med min tapetsering medan alla andra sov. Den friden varade i ca 15 minuter. 6.15 kom Erik upp och hade sovit färdigt och sen tog det väl ytterligare 20 minuter så var lilleman vaken.........

Utan hjälp hade jag inte fått ihop dagen. Tack snälla Ebbis ♥ för att du tog hand om Alfred,  familjen L som tog hand om dagens innebandykörning till Ale (seger med 8-2), Pappa, som hämtade en hel liten barnaskara här på kvällen och tog dem för att se Majas match (förlust 0-1:( i Almåshallen och sen hem med dem igen och snälla C för att du körde Nora till Almåshallen efter hennes innebandymatch (seger även här med 3-0 och Nora gjorde MÅL i sin första match på nästan 3 år!!:)


Nu är i alla fall taxtapeten 'Tillsammans' på plats och därmed är jag halvvägs. Nu bara raka fina väggar kvar utan en massa tidsödande klipp och klistra runt fönster och bakom element.

I morgon skall jag hämta golv. Studiedag i barnomsorgen=semesterdag för mig:)

Ikväll sa Erik, när vi satt en stund i soffan och jag just sagt att jag skulle gå och tapetsera lite när Alfred somnat, "Mamma du borde vila lite......" Så omtänksamt♥

Bäst att göra som Erik säger. ZZzzz....




8 kommentarer:

  1. Jag håller med Erik, du borde nog vila lite! Jag blir trött av att bara läsa om ditt hektiska liv! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU har jag tapetserat klart!! så nu skall det bli lugnare. Tar lite bilder i dagsljus åt dig. (& jag blir förresten trött bara av att läsa om allt jag skrivit också, men när man är mitt i det hinner man inte tänka) Kram

      Radera
  2. Min söndagslogistik:
    Vakna-hotellfrukost-golf-tillbaka till hotellet-gå till restaurangen på andra sidan gatan, äta middag med snälla kollegor-tillbaka till rummet och sova. Fattar inte hur jag fick ihop det men det gick
    Patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en skön söndag:) Det är du värd! 

      Radera
  3. Puh - full av beundran! Tur att inte alla barnen är små. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja du - det gäller att planera........;)
      Detta var extremfall hoppas jag. Kram

      Radera
  4. Jösses!!! Ja jag håller med Erik... Tagga ner liiiite.... :-)

    SvaraRadera