torsdag 23 februari 2012

Två Prinsessor idag!

Tidigt i morse fick jag ett trevlig nyhet från Indien. Min kära vän Maria skickade ett meddelande att vår maid Anthu hade fött en liten dotter i morse ☺:) Dessutom hade M, som varit uppe några fler timmar än jag vid det laget, full koll på vad som höll på att hända här hemma och kunde överraska mig på morgonen med den nyheten.

Och så blev det en liten Prinsessa:)

Jag hoppas att de båda små flickorna får bli lyckliga i sina liv, men förutsättningarna är ju onekligen så olika de kan bli.... En norsk expert på kungligheter sa dock att den nya Kronprinsessan är det enda barn som föds i Sverige som i och med sin titel inte har möjliget att välja stora delar av sitt liv utan är låst av sina plikter. Det är heller inte särskilt många barn i Indien som har någon större valfrihet i livet utan deras liv formas utifrån det (egentligen) avskaffade kastsystemet som är alltjämt starkt rådande. Men där slutar noga alla likheter, förutom att de säkert är söta som socker båda två.

Grattis!
Congratulations!
Anthu med sonen Tobias och dottern Immu Sofia. Så söta! Hoppas på bebisbild snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar