fredag 21 januari 2011

En liten löprunda

Löprunda är nog att ta i. Joggingrunda i maklig takt borde det nog stå.

Kom just hem från denna svettiga ½ timmasövning, som innebär eftersvettningar i upp till 1 timma! Kanske borde valt att träna inomhus när temperaturen är runt 30 strecket och solen har krupit upp högt på himlen. Det är bara lite trevligt att vara utomhus och inte stå på ett band och stirra på Indiska nyheter som flashar förbi i en huvudvärksskapande takt på 4 tv apparater rakt framför löpbanden.

Man får se en hel del kul på vägen när man är ute; maider som får skjuts med chaufförer, men som hoppar ur bilen på behörigt avstånd från bådas "hus", gamla människor som körs runt i rullstol av om möjligt ännu äldre människor iklädda full yllemundering - för det är ju kallt på morgonen, små barn på trehjuliga sparkcyklar som far iväg alldeles för långt från sina nanny's som får springa efter (så fort de nu kan) i klädda saree, människor i olika typer av pyjamas på sina verandor och så andra motionärer i varierande stil. ☺

4 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat!! Var helt svimfärdig efter bollywooddansen i går. Får nog lugna mig till nästa vecka med sportande. Då borde förkylningen helt ha släppt sitt grepp om mig.
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Gött! Laddar du för varvet 2012, månne :)!

    Kram Y

    SvaraRadera
  3. Vad skont att vara gang med lopningen men tungt i varmen! Jag brukar ocksa eftersvettas lange om jag sprungit I varme. Jag kan tanka mig att det Finns mycket att titta pa under dina rundor!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åsa - Tack. Ja det var ju premiär efter Alfies ankomst när det gäller utelöpning. Svettigt men kul. Behöver nya dojor dock! Kram

    Ylva - Oj - Ja kanske det, men då vill jag ha dig bredvid mig på startlinjen! Kram (Jag vet att jag har haft en kass skypevecka - mycket att stå i)

    Taina - Det var riktigt kul, men som sagt varmt. Min maid kommer tidigast 09 och jag kan ju inte lämna Alfred så det blir i senaste laget. 1 timma tidigare är det definitivt svalare. Långtråkigt har man inte :) Kram

    SvaraRadera